W BBN dobra praca wykracza poza obowiązki
16 sty 2010 – 13:29Rzeczpospolita zapytała publiczne instytucje, jak rozdawały roczne premie. Kancelaria Premiera wyliczyła szczegółowo, kto i za co premię otrzymał. W sumie premie wyniosły 110 tys. zł. Poszczególne resorty również przesłały zestawienia nagród. Informacji odmówiła Kancelaria Prezydenta. Nie odmówił za to podania kwot nagród szef BBN Aleksander Szczygło. Wydał na nagrody 349 tys. zł, nie chciał jednak wyjawić, za co poszczególne nagrody wręczył. Podsumował to ciekawym stwierdzeniem:
Nagrodzeni dobrze pracowali, wykraczało to poza ich obowiązki, dlatego przyznałem tak wysokie premie.
Jeśli więc szukacie pracy, w której zakres obowiązków nie obejmuje dobrego jej wykonywania, to BBN zaprasza!
.com
128 odpowiedzi na “W BBN dobra praca wykracza poza obowiązki”
Nie rozumiem sarkazmu. Przecież jest oczywistą oczywistością że dzisiejszy BBN pod światłymi auspicjami Prezesa i Jego Mniej Ważnego Brata zatrutnia (uwaga! to nie jest błąd!) samych najlepszych, najmądrzejszych, a co najważniesze – najwierniejszych (oczywiście nie III Rzeczypospolitej czy innym takim bzdurom ale jedynie słusznej partii i jej światłemu przywódcy*) janczarów i przydupasów.
A więc komu jak nie im należą się najmniej nieświeże ochłapy i nie do końca ogryzione kości? Kto bardziej jak nie oni zasłużyli na ten pański gest i pełne uznania słowa „Masz tu pięć złotych i kup sobie coś ładnego”.
Na koniec nieco poważniej – nie mogę wyjść z podziwu nad nieumiejętnością wyciągania wniosków z historii przez wielu, wydawałoby się jakoś tam inteligentnych ludzi. Przecież zarówno ci wszyscy BBN-owcy, urzędnicy Kancelarii Prezydenta czy PiS-owscy funkcjonariusze w TVP muszą chyba zdawać sobie sprawę że jeszcze rok, półtora i …koniec. Że cały ten aparat ma przed sobą już niewiele czasu. Że skompromitowani i sprzedajni urzędnicy, redaktorzy i funkcjonariusze w bliskiej już przyszłości zostaną strzepnięci jak zaschłe błoto i w najlepszym przypadku zapomniani tak jak zapomniani zostali prezenterzy i redaktorzy TV PRL czy pracownicy aparatu PZPR, a jeśli nawet zostanie po nich jakiś ślad – to brudny i obrzydliwy.
BBN, TVP, IPN czy CBA są przykładem na to że każdą, nawet wydawałoby się najbardziej potrzebną i w założeniu służącą Państwu i jego obywatelom instytucję czy ideę przy wystarczającej ilości złej woli i podłości można przekształcić w ich karykatury i wykorzystywać je do włanych obrzydliwych interesów.
Żeby nie było niedomówień: Intytucje te do własnych obrzydliwych interesów wykorzystują pełni złej woli i podłości bracia Jarosław i Lech Kaczyńscy, z których jeden jest byłym premierem a drugi prezydentem Polski.
ryszard dnia 16 sty 2010 | zablokuj
Super, super, ale jak po takiej informacji czlowiek ma sie powstrzymac od dania komus w przyslowiowy ryj podczas placenia podatkow?
Czy ktos mnie zapytal jak JA lub MY oceniamy ich prace?
Raf dnia 16 sty 2010 | zablokuj
Kątem ucha zasłyszałem dzisiaj w PR3 jakąś informację o rzekomych rozdźwiękach i niezgodach między zjawiskiem biologicznym. O-jej. Prezydent Teatralnie Nie Zgadza się z Bratem, cóż za przebiegły plan!
piteq dnia 16 sty 2010 | zablokuj
BBN pod przewodnictwem mniej ważnego brata to parodia instytucji – stąd nawet pensje o nagrodach nie wspominając, są wyrzuceniem pieniędzy w błoto.
Generał Electric dnia 16 sty 2010 | zablokuj
Prezydent odkrywa sposób na uznanie swojej czteroletniej bezczynności za swoje najważniejsze osiągnięcie.
http://balsamlomzynski.blox.pl/2010/01/342-Wzlot-wszystkich-swietych.html
balsamlomzynski dnia 16 sty 2010 | zablokuj
Ryszard, a zauważyłeś, że Rzeczpospolita już poczuła wiatr i przestaje być tubą zjawiska biologicznego? Kto następny?
andrzejjj dnia 16 sty 2010 | zablokuj
Gdby nie BBN nie sprawdzał, nie wiedzielibyśmy jak naprawdę wygląda sytuacja w szpitalach.
Dzięki BBN dowiedzieliśmy się, dlaczego MSZ ponosi odpowiedzialnością polityczną za śmierć polskiego inżyniera Piotra Stańczaka w Pakistanie.
tu przeczytaj raport BBN
http://www.bbn.gov.pl/portal/pl/2/1724/Analiza_w_sprawie_oceny_rzetelnosci_dzialan_podejmowanych_przez_urzedy_panstwowe.html
Dzięki BBN dowiedzieliśmy się o zaniechaniach Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w związku z katastrofą w kopalni „Wujek”.
Dzięki BBN wiemy, że ABW nie dopełniła obowiązków przy prywatyzacji stoczni.
Zdaniem BBN, charakter tych naruszeń wskazuje na możliwość popełnienia przestępstwa poprzez: przekroczenie uprawnień lub niedopełnienie obowiązków, utrudnianie przetargu publicznego. Ponadto, w przypadku sprzedaży poszczególnych części, a nie całości majątku – poprzez zmniejszenie wartości majątku może dojść również do narażenia Skarbu Państwa na znaczną szkodę majątkową.
I wiele, wiele przykładów można by podać o pożytecznej pracy BBN, które wykonuje w końcu dla nas obywateli. Czego nie można powiedzieć o nieudolnym rządzie, który nie zasługuje na jakiekolwiek premie. Jeśli już to na zabranie pensji.
Premie w wysokości 110 tys. są jak najbardziej uzasadnione. Choć są niewielkie, jak za ogrom pracy wykonanej na nasz pożytek. Oczywiście rząd jest jak najbardziej niezadowolony z BBN-u. Ale czemu się dziwić.
PS
Niejaki ryszard powiedział
Że skompromitowani i sprzedajni urzędnicy, redaktorzy i funkcjonariusze w bliskiej już przyszłości zostaną strzepnięci jak zaschłe błoto.
Też mam taką nadzieję.
father boss dnia 16 sty 2010 | zablokuj
No i proszę, kolejny dowód na to jaki mamy tragiczny rząd:
http://www.rp.pl/artykul/420562_Tusk_laureatem_nagrody_Karola_Wielkiego.html
Tusk tak dobrze służy wrogim interesom, że postanowili go aż za to nagrodzić. Polityka uległości w stosunku do UE przynosi rezultaty – 5 tys. euro. Poklepią Tuska po główce i dalej będzie wysprzedawał nasz kraj niemcom!
I jak? Dobrze przewiduję reakcję PiS i okolic? Mogę pisać felietony dla RP?
Tohver dnia 16 sty 2010 | zablokuj
TVP wznawia swoja „misje specjalnej troski”
zastanawiam sie czy w tym wyscigu do prezydentury nie za wczesnie nacisneli pisowcy guzik z napisem NOS? do wyborow jeszcze kupa czasu, moze im po drodze tlumik odpasc
Tom dnia 16 sty 2010 | zablokuj
Marne są szanse, by „kanceliści” z czasów Kaczyńskiego gdziekolwiek dostali (po detronizacji) przyzwoitą pracę. Dlatego muszą sobie zaoszczędzić na chude lata. Ale może dobrym obyczajem powinien być remanent zdawczo-odbiorczy za jakieś 341 dni… Po wysokości premii będzie można wskazać najbardziej wiernych janczarów IV RP. O ile do tego czasu PiS nie wymodzi dla swoich jakiegoś rezerwatu.
Nutka57 dnia 16 sty 2010 | zablokuj
Usiłuję, uczciwie mówię, zrozumieć i docenić Twoje stanowisko, father boss, taki mam obyczaj, i tak rozumiem uczciwość w komentowaniu wydarzeń politycznych, i w debacie. Na bóg miły, ludzie rozumieją rzeczywistość odmiennie, być może nawet, tak twierdzi pewien politolog z Nebraski, ma to źródła neurologiczne. Zastanawiam sie jednak, fatherze bossie, dlaczego sądzisz, że Szczygło cokoliwek wie o konstrukcji ankiety, doborze próby; to byłby cud, bo wielu socjologów ma o tym tylko mglieste pojęcie. Zapewniam Cię, że zęby zjadłem na planowaniu badań ankietowych, to mój zawód. Sporo pracowałem w sektorze zdrowotnym, nie tylko w kraju. Nie umiem sobie wprost wyobrazić, pomóż mi proszę, że Szygło, nawet teoretycznie, może coś z badań ankietowych i ekonomii opieki zdrowotnej rozumieć.
Błagam, wyjaśnij mi powody swojej pewności. Czy jesteś w stanie uczynić mi uprzejmość i najpierw mówić o swoich przesłankach dotyczących Szczygły i badań ankietowych, a dopiero później lżyć ze mnie?
Z innej beczki. Drodzy Państwo, sromotnie przegrywam jeśli chodzi o nominacje mojego blogu do tytułu blogu roku, choć nie ustępuję, a nawet przewyższam. Sami sprawdżcie.
Proszę o SMS o treśici I00178 (tam są tylko zera, nie ‘o”) za 1,22 ZLP, na numer 7144.
Mam nadzieję, że mi redakcja wybaczy spamowanie i potraktuje mnie jako partnera portalu.
balsamlomzynski dnia 16 sty 2010 | zablokuj
@andrzejjj
Rzeczywiście, coś jakby osłabła.. Może to świńska grypa?
Ale teraz czekam na następne produkcje Marcina Wolskiego. Ten „elastyczny artysta” znakomicie wyczuwa koniunkturę i nieomylnie służy tym, którzy dają więcej. Jeśli zauważymy zwrot w jego „twórczości” – znaczyć to będzie że prezesowi środki się wyczerpują.
ryszard dnia 16 sty 2010 | zablokuj
FB aco BBN zrobiło w sprawie geologa zabitego przez Talibów??
Czemu nie dowaliło CBA za stocznie??
To pytania retoryczne więc nie oczekuję sensownej odpowiedzi bo jej i tak byś nie udzielił poza zwyczajowym jadem.
R. v Gelerth dnia 16 sty 2010 | zablokuj
@Tom!
Zwróć uwagę, że po krótkotrwałej nieobecności (antrakt „farfałowski”) PiS wrócił do TVP jak zwykle – bez jakiegokolwiek programu na ekonomiczne ratowanie firmy. Zresztą, sami ją zatopili więc chcą dokończyć dzieła zniszczenia i rozkraść do końca to, co jest do rozkradzenia. I potem podnieść wrzask – „Tusk winien”, bo nie namawiał do płacenia dodatkowego podatku na PiS (co PiS, dla odmiany, nazywa „abonamentem”). „MS” to już nie okręt flagowy. Co najwyżej tratwa. Bo „MS” to naprawdę nie to samo, co misja ale mediów publicznych. Co sobą stanowi wiemy wszyscy i nie sądzę, żeby nastąpiła jakaś metamorfoza. Już widzę ten „entuzjazm” reklamodawców, pchających się do TVPiS z reklamami…No, ale jaka „oferta” taki handel.
Nutka57 dnia 16 sty 2010 | zablokuj
Ostatnio BBN się przejął losem pacjentów i sytuacją szpitali i NFZ. Oczywiście ani słowa o tym, że to wina LechKacza wetującego prywatyzację i pozostawiającego „wspaniałą” państwową służbę zdrowia.
threepwood dnia 16 sty 2010 | zablokuj
@balsamlomzynski
„Usiłuję, uczciwie mówię, zrozumieć i docenić Twoje stanowisko, father boss, taki mam obyczaj, i tak rozumiem uczciwość w komentowaniu wydarzeń politycznych, i w debacie.”
Drogi kolego – daremny trud. Nie jesteś w stanie zrozumieć organizmu (a może tylko odrobiny materii ożywionej) która rozróżnia tylko kilka podstawowych bodźców z otaczającej rzeczywistości, a mianowicie pewne stany binarne typu „ciepło-zimno”, „jasno-ciemno” i „pożywienie-brak pożywienia”, przy czym ich boń Boże nie definiuje, a jedynie wyczuwa instynktownie. Z moich oserwacji tego osobnika wynika że jest on na nieco wyższym stopniu rozwoju niż wirus świńskiej grypy, natomiast osiągnięcie przezeń inteligencji rozwielitki – to jeszcze miliony lat ewolucji.
Tak że chłopie odpuść sobie i nie analizuj tego, jak je nazywasz, „stanowiska”, bo naprawdę nie ma czego.
ryszard dnia 16 sty 2010 | zablokuj
Ryszardzie, z „jasno-ciemno”, jak pamiętamy, nie jest tak różowo!
piteq dnia 16 sty 2010 | zablokuj
Nutka, do wyciagania brudow i rzucania nieprawdziwych lub niesprawdzonych insynuacji styknie
do niczego innego im ta misja nie jest potrzebna, ot kolejna po ipn brzytwa dana malpie do zabawy
Tom dnia 16 sty 2010 | zablokuj
offtop
Tusku dostał nagrodę od NIemców – tylko czekać aż pisiory podniosą larum, ze oto Niemcy nagrodzili swojego człowieka – link w sam raz do eksponatu „Niemieckie lobby”
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,7462079,Donald_Tusk_nagrodzony_w_Niemczech_za_poprawe_relacji.html
Wesoły Romek dnia 16 sty 2010 | zablokuj
@ wesoły romek Pisiory kładą laske na pO
Wpisz hr4.de i słuchaj pomaga
Wesoły Stefan dnia 16 sty 2010 | zablokuj
Przepraszam wszystkich poza fb & WR ale ja dzisiej oglądnąłem (prawie) TVPis o 19:30 i co?
Instytucja odbita podłym liberałom i innym komuchom, prezes już rządzi i się sprawdza na trudnym froncie walki z układem.
Na Haiti zbiera tylko Caritas – poza tym w Polsce nikt inny nie zbiera pieniędzy, choć fakt, faktem pomaga jakś AH, PCK, itp.
Pius jest święty – po 65 latach po wojnie okazało się że pod jego przewodnictwem kk ratował Żydów – niestety żadnego nie udało się namówić na wywiad, ale źródła pisane świadczą ze było ich bardzo wielu. Jak nie ma dowodów to co? To znaczy że zostały zniszczone!
Walka z dostarczaniem energii do śląskich wsi jest „syzyfową pracą” – to po groma naprawiać? Nikt nie może spytać za co do cholery Energetycy biorą opłatę dystrybucyjną – bo przecież nie na opłaty dla właścicieli terenu.
Mi już wystarczyło – wyłaczyłem się – ale co by nie mówić zaangażowanie spikerki było godne premii – mam nadzieje że w TVPis też były premie – no bo jak wynik jest -150 mln, to co podcierali się setkami?
szary dnia 16 sty 2010 | zablokuj
@ szary
Widzisz zadzwoń do przecieka.
Wesoły Stefan dnia 16 sty 2010 | zablokuj
Nie chcę spamować, ale na Facebook powstała właśnie kampania społeczna „Zrobimy wszystko, aby PiS nie wrócił do władzy!”. Przyłączyło się już blisko 2,000 osób, niedługo startują z platformą http://www.NIEdlaPiS.pl i różnymi aplikacjami. Łączmy siły!
http://www.facebook.com/apps/application.php?id=252098738379#/group.php?gid=253864591458&ref=ts
zatroskany dnia 16 sty 2010 | zablokuj
Pana prezydenta albo eksszefa CBA?? A co oni powiedzą??
R. v Gelerth dnia 16 sty 2010 | zablokuj
@szary
No więc też sobie dzisiaj obejrzałem „Wiadomości” misyjnej TVP. Było jeszcze nieco o projektach Konstytucji, zaniechaniach i wpadkach PO w służbie zdrowia i na koniec długi i pasjonujący materiał o facecie który hoduje sobie lwa. W tej sytuacji trudno się dziwić że zabrakło miejsca na tak mało znaczącą informacyjkę jak wyróżnienie polskiego premiera prestiżową nagrodą Karola Wielkiego wśród laureatów której są prezydenci, kanclerz Niemiec czy Papież.
ryszard dnia 16 sty 2010 | zablokuj
a mnie to bawi
… nie lubie pis co wcale nie jest trudne ale skoro nie lubie pis to kocham PO?…i to jest zabawne
…
exp dnia 17 sty 2010 | zablokuj
dodam od siebie ze mnie wali czy Tusk ba nawet Giertych czy inna Kopacz nie psuje a nawet niech psuje ale nie tak nieudoolnie jak Kaczynscy a to o czyms swiadczy bo psuc tez trza potrafic
….
exp dnia 17 sty 2010 | zablokuj
i takie moze nie marzenie ale …Kaczynskcy,Giertychy,Leppery mogli by w wiwzniu 4rp koalicje z łyzwińskim zawiazac i sobie tam spokojnie wprowadzac prawo i sprawiedliwosc
…noworoczne zyczenia …
exp dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Nie swoje, państwowe, to można wydawać! Tak rozrzutnie prezentuje się nam kacze „tanie państwo” w wydaniu komórkowym – czyli w enklawie PiSizmu, jaką jest Pałac. I to jeszcze w ostatnim roku prezydentury. Rozwaga czy umiar, a tym bardziej świadomość spojrzenia wyborców nigdy nie były mocną stroną tego obozu.
A ostatni rok prezydentury może oznaczać sygnał typu „brać, co się da i w nogi”, potem bowiem dojenia nie będzie. Pan Szczygło dał już przykład.
Dario dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Eeee tam. Szczygło po prostu wymaga innych kwalifikacji. W centrum działań BBN leży walka z okupacyjnym reżimem PO, co nie jest definiowane w oficjalnych celach BBN. Jeżeli ktoś po wykonaniu tej pracy znajdzie jeszcze czas na robienie czegokolwiek innego to rzeczywiście zasługuje na nagrodę – to jak wykonanie 200% normy.
@ryszard
Przyznanie tej nagrody to oczywisty błąd. TVP czeka na jego korektę i wręczenie nagrody właściwemu odbiorcy tj. Lechowi Kaczyńskiemu – człowiekowi co wynegocjował pierwiastek a potem niezwłocznie podpisał Traktat Lizboński.
Cegorach dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Tyle szumu o głupie 110 tys.
Może wypowiedzcie się o nagrodach jaki pani Gronkiewicz Waltz (druga po bogu w PO), przeznaczyła dla swoich urzędników.
Głupie „tylko” 58 mln.
http://dziennik.pl/polityka/article344323/Fortuna_na_premie_dla_urzednikow.html
father boss dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Za to w tym roku, zamiast na remonty pieniądze pójdą też na wynagrodzenia dla urzędników.
Blisko 400 tysięcy lokatorów mieszkań komunalnych w Warszawie zostało skazanych w tym roku na gigantyczne podwyżki komornego.
http://www.efakt.pl/Czynsze-pojda-na-urzednikow,artykuly,55049,1.html
Zatkało kakao?
father boss dnia 17 sty 2010 | zablokuj
A co na to bufetowa?
58 milionów na premie? To wcale nie jest dużo!
http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/58-milionow-na-premie-to-wcale-nie-jest-duzo_93512.html
father boss dnia 17 sty 2010 | zablokuj
A teraz trochę o nagrodzie Karola Wielkiego, którą to otrzymał Donald Tusk, jeszcze premier.
Na stronie TVN24 taki oto tytuł:
„Tusk jak Jan Paweł II – jednoczył Europę”
http://www.tvn24.pl/12691,1638501,0,1,tusk-jak-jan-pawel-ii-_-jednoczyl-europe,wiadomosc.html
Dowiedziałem się więc, że nagrodę przyznano Tuskowi doceniając jego „niebanalną biografię w służbie wolności i demokracji oraz w uznaniu szczególnych zasług dla porozumienia i współpracy Rzeczpospolitej Polskiej z jej europejskimi partnerami”.
Mam pytanie dla wyznawców wielkiego Donalda. Czy potrafią podać choć jeden powód,dla którego uhonorowano go nagrodą Karola Wielkiego? Choć jeden przykład z działalności tegorocznego laureata, czym sobie zasłużył na to wyróżnieniem.
Jak wiemy, Jana Pawła II oficjalnie uznaje się za jeden z największych autorytetów moralnych w walce o pokój, nie tylko w Europie ale i na świecie.
Uważam, że znieważono postać JPII porównując do jego postaci takie indywiduum jakim jest Tusk.
blogger rusznikarz słusznie zauważył:
Poeta,pisarz,dramaturg,twórca encyklik,laureat niezliczonej wręcz ilości nagród i wyróżnień na całym świecie,zostaje porównany do magistra,miernej jakości politykiera,którego Polacy znają również jako uczestnika „Nocnej zmiany”,na której dokonano skutecznego zamachu na rodzącą się w Polsce demokrację,obalając pierwszy w powojennej historii demokratyczny rząd w naszym kraju pod przewodnictwem Jana Olszewskiego, co skutecznie uniemożliwiło wdrożenie namiastki demokracji w IIIRP, czego skutki odczuwamy do dzisiaj.
Wiadome koneksje Donalda z Angelą, pozwalają mi podejrzewać,że to właśnie pani Merkel, która zresztą również jest laureatką Nagrody Karola Wielkiego, miała duży udział w grotesce wyróżniającej Tuska.
Tradycje rodzinne Kanclerza(niedoszłego) i fakt,że jego przodkowie walczyli w IIWŚ po wiadomej stronie,nie pozostawiają złudzeń co do stosunku Niemców do Kanclerza(niedoszłego).
Całą tę historię uznaję za śmieszną,a pani Angeli proponuję nadanie Donaldowi takiego odznaczenia jak Krzyż Rycerski Krzyża Żelaznego z Liśćmi Dębu i jeśli nie będzie to miało uzasadnienia w stosunku do żadnych osiągnięć Tuska w żadnej dziedzinie oprócz może wspomnianej „Nocnej Zmiany”,to ten gest uhonoruje jego dziadka.
father boss dnia 17 sty 2010 | zablokuj
hehe i właśnie dlatego faderze bosie PiS i Kaczyński mają tak ogromny elektorat negatywny. Między innymi dzięki właśnie takim bredniom jakie wypisujesz.
Keep up the good work.
jakuszyn dnia 17 sty 2010 | zablokuj
@cegorach
To mi przypomina „gimnastykę” TV (wtedy przynajmniej jeszce nie „P”) w ’83 żeby nie powiedzieć o Noblu dla Wałęsy na zasadzie „zamknę oczy – zrobię ciemno”. Wtedy łudzono się że może nie tak zaraz ta informacja dotrze – bo innych mediów nie było, a Wolnej Europy nie wszyscy słuchają.
Oczywiście skala i prestiż nagrody jest mniejsza, ale mechanizm reakcji w TVP taki sam. Znowu znamienna analogia?
ryszard dnia 17 sty 2010 | zablokuj
@father boss: Normalnie nie komentuję tutaj, ale muszę to napisać… Zacytowałeś wyjątkowo obrzydliwy i obmierzły wręcz tekst człowieka prawdopodobnie chorego z nienawiści. Pisząc, że ten „blogger” słusznie zauważył powyższe stawiasz się na równi z tą kreaturą.
Oli dnia 17 sty 2010 | zablokuj
@ryszard – idąc dalej, powinni spreparować taśmy z rozmową Tuska z bratem i puścić to w dzienniku. Nie ma to jak dobre wzorce. Brakuje już tylko mundurów dla prezenterów i prezenterek.
Generał Electric dnia 17 sty 2010 | zablokuj
@GE no i oczywiście jeszcze ascetycznego tła żeby nie rozpraszało odbiorców
jakuszyn dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Czasami nagroda dla pewnej grupy ludzi jest karą dla tych, którzy tej nagrody nie otrzymali.
No bo jak można było, jaką metodę należało zastosować, żeby ukarać naszego Nie-miłościwie-Panującego Wiecznie Niedoinformowanego za torpedowanie UE, za uporczywe nie-podPISywanie traktatu Lizbońskiego? A, no, najlepszym sposobem ukarania Kurdupla było nagrodzenie jego przeciwnika, czyli Tusku, dość ważną nagrodą. Tak więc nagroda dla Tusku jest klapsem dla Xero-Kurdupla. Spieprzaj Dziadu!
Flogiston dnia 17 sty 2010 | zablokuj
@G.E.
Kłopot w tym że Donald Tusk nie ma brata. No chyba żeby spreparować brata – ostatecznie Telewizja Urbana czy radziecka „Prawda” nie z takimi problemami sobie radziła. Tak że podtrzymuję moją radę dla zarządców TVP – zatrudnijcie w charakterze konsultantów panów Barańskiego czy Małczyńskiego, a i sięgnąć do archiwów radiowych warto – pewnie gdzieś jakieś stare nagrania Wandy Odolskiej się znajdą. A moźże tak Kazimierz Mijal i „Radio Tirana” ?
ryszard dnia 17 sty 2010 | zablokuj
@ryszard
To mi przypomina, jak kiedyś a propos teczek SB i ich fałszowania przepytywali księdza, który miał w archiwach napisane, że upijał się z bratem do nieprzytomności. Jak to powiedział ów ksiądz, wypić sobie czasem lubi, ale bez przesady, a brata nie ma. Ale oczywiście sfałszowano tylko zakładkę do teczki Wałęsy, pardon, teczkę Jarka.
Biedni bracia, swoją drogą… byli tak mało znaczący, że nawet SB się nimi nie interesowało i teraz nie mają na czym martyrologii budować.
threepwood dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Hmmmmmm co można dobrego o Donaldu Tusku powiedziec?? No całkiem sporo.
Nie wdawanie sie w głupie spory z zagranicznymi politykami. Wciagnięcie do nas Tarczy antyrakietowej na znosnych zasadach (a nie jak jarkacz chcący zrobic loda za to, że G.W. Bush łaskawie wybuduje za nasze pieniadze tarczę), uregulowanie zasad na jakich moga stacjonowac żołnierze amerykańscy w Polsce. Dozbrajanie naszej armii (czego jarkacz nie umiał zrobic a podobno budował silne wojsko).
R. v Gelerth dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Niezmordowany w dążeniu do odzyskania władzy i zarazem marzący o zemście nad krnąbrnym Społeczeństwem Polskim za kolejne porażki wyborcze Jarcia cierpliwie buduje i rozwija nowy tajno-przeciekowy sojusz wyborczy a docelowo koalicję PiS-SLD i już zahandlował stanowiskiem Marszałka Sejmu – po wyborach w 2011 r. – oferując je Napieralskiemu! Wersję tą jako w 100% pewną podał Roman Giertych w tvn24! I cóż tu komentować – ci osobnicy są gotowi do wszystkiego dziś sojusz PiS-SLD a jutro będą krzyczeć, że prawdziwa Polska jest w telewizji TRWAM i Radiu Maryja bo to tak właśnie towariszcz Jarek-Samowarek dziarsko pokrzykiwał po wygranych wyborach w 2005 r. A przecież tak ostrzegał Tuska i PO w debacie przed sojuszem z SLD a teraz pewnie i kameraden Hitler a także towariszcz Stalin byliby dla niego super dobrymi koalicjantami!
kt dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Dobrze powiedział Prezydent Lech Wałęsa, iż Kaczyńscy to całą Polskę są zdolni podpalić byle tylko odzyskać ukochaną władzuchnę czyli przecieki, utajnione raporty, aneksy, podsłuchy, zagłuszarki, szuflady pełne mściwego chichotu a także kajdanki, kominiarki i smaczne konfiturki popijane przednimi „małpkami” w Pałacyku Prezydenckim lub na Helu albo dobre jadło – zafundowane przez „Kropę” – w restauracji „Anatewka” w Łodzi! Głównie idzie zaś o dokonanie zemsty nad niesfornym Społeczeństwem Polskim, które dało kopniaka w tyłek najgorszemu premierowi wszech czasów a teraz zamierza kopnąć w to samo miejsce najgorszego prezydenta swojego brata!!!!
kt dnia 17 sty 2010 | zablokuj
R. v Gelerth
He,he he. Przynajmniej ty postarałeś coś odpowiedzieć. Niestety marnie to wyszło.
Przez nie wdawanie się w głupie spory z zagranicznymi politykami rozumiem nieodbieranie telefonów z zagranicy i chowanie się do szafy.
Dozbrajanie naszej armii-to już jest Science-Fiction.
Niestety dalej nie wiem za co Tusk dostał tę nagrodę. I na temat HGW i jej premii cisza. No cóż elektorat negatywny. Na szczęście wiemy kto po wyborach będzie rządził.
http://www.prezydent.iblogger.org/
father boss dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Wojtek bardziej pasuje do nas niż do SLD- tak politycy P oszustów mówią o W Olejniczaku.
Następny czerwony zasili czerwoną partie oszustów i niech nikt nie mówi że pO to nie czerwona ściera.PZPR+KLD+UW+SB ojca założyciela =Platforma cmentarnych oszustów
Wesoły Stefan dnia 17 sty 2010 | zablokuj
@kt
Przypomina mi się taki więcej humorystyczny billbord jednej z partii na którym było napisane: „Zasady zobowiązują” czy jakoś tak..
A nieco na marginesie: Zauważyliście jak często PiS-owscy prominenci używają zwrotu (z PRL-u rodem) – „sprawiedliwość społeczna”? Ostatnio zabłysnął nim senator Romaszewski.
W związku z tym przypomniałem sobie taki dowcip z czasów słusznie minionych:
-Jaka jest różnica pomiędzy sprawiedliwością a sprawiedliwością społeczną?
-Taka jak między krzesłem a krzesłem elektrycznym.
ryszard dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Masz rację kt. Problemem jest, że oni już sporą część Polski podpalili i w dalszym ciągu rzucają kolejne płonące zapałki. Zło, które te 2 kurduple wyrządzają będzie jeszcze żyło wiele lat. Podziały w społeczeństwie, sztucznie podsycane nic dobrego nie wróżą żadnemu krajowi. Tonące kurduple mają jeszcze sporo czasu na wywinięcie numerów, a czy się cofną przed czymkolwiek? Wątpię.
Conrad dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Dziwi mnie zawsze to, czemu lewicowy PiS tak bardzo nie lubi innej lewicy. PZPRowcy PiS nie przeszkadzają, ale jak tylko w innej partii ktoś taki się pojawi – to ho, ho, panie, będzie dym.
„Dozbrajanie naszej armii-to już jest Science-Fiction.”
No, cieszę się, że wciąż są ludzie, którzy mi pokazują, jak mało wiem o WP i armii w ogóle.
Ciekawe, czy ekspert słyszał o H&K 416 dla GROMu i komandosów (czy w ogóle wie, co to jest). Albo o tym, że 4 projekty modernizacji to projekty (produkcje) polskie, reszta UE i USA.
threepwood dnia 17 sty 2010 | zablokuj
FB a jakież to sukcesy miał LK i JK w polityce zagranicznej?? Ktos sie z nimi liczył?? Putin?? Merkel?? Sarkozy (ten to bezczelnie wyrwał telefon z rąk LK i zaczął rozmawiac z JK)??
Co wynikło z wizyty Busha w Juracie??
Do tego co za czasów pisu zrobiono ze stoczniami, służbą zdrowia, sądownictwem??
Odpowiem sobie sam. Nic, zero, null.
Ale oczywiście kretyni bedą uważac że nagrody dla Tuska to wielka dziejowa niesprawiedliwośc dla pisu i wybitnych jego przedstawicieli.
R. v Gelerth dnia 17 sty 2010 | zablokuj
A o dozbrojeniu WP w 2009 można przeczytac sobie np na http://www.polska-zbrojna.pl
kupiono wiecej „katiusz” niż planowano, wydano dużo kasy na kilka projektów badawczych dla naszego wojska (m.in. haubice, radary, broń strzelecka, sprzęt pancerny).
Nie zapominajmy o szybszym odbiorze naszych „latających złomów” za rządów (i dzieki inicjatywie tego ugrupowania) samolotów F-16 kiedy złotówka wzgledem dolara była silniejsza i taniej za te samoloty zapłaciliśmy.
R. v Gelerth dnia 17 sty 2010 | zablokuj
@R. v Gelerth
Poczytaj i następnym razem nie opowidaj bzdur.
http://www.dlapolski.pl/Czytaj-art-5656.html
Pytasz o sukcesy w polityce zagranicznej.
Otóż ostatnie dwa lata to czas całkowitej klęski polskiej polityki zagranicznej. Wpływ na to miały dwa czynniki. Po pierwsze czynnik w postaci utraty władzy przez PiS i po drugie zwycięstwo Platformy Obywatelskiej.
Koncepcję polityki zagranicznej Polski realizowana przez PiS i Prezydenta a popierana przez rządzących w Stanach Zjednoczonych neokonserwatystów określić można mianem polityki neo-jagiellońskiej. Sprowadzała się ona w dużym uproszczeniu do nadania Europie Środkowowschodniej podmiotowości (nie w sensie prawnym, ale faktycznym) na arenie międzynarodowej poprzez stworzenie pomiędzy Niemcami a Rosją bloku państw posiadających wspólne doświadczenia historyczne i podobne interesy. Biorąc pod uwagę rzeczywisty potencjał gospodarczy i ludnościowy oczywiste jest, że wiodąca rola w tym bloku miała przypaść Polsce i Ukrainie.
Koncepcja ta jest odmienna od tradycyjnej koncepcji polityki zagranicznej Niemiec i Rosji, która polega na traktowaniu naszej części Europy w sposób przedmiotowy poprzez rozgraniczanie w niej swoich stref wpływów.
Możliwość nadania Europie Środkowowschodniej podmiotowości, powstała w 2005 roku na skutek zwycięstwa PiS w wyborach prezydenckich i parlamentarnych w Polsce oraz objęcia władzy w Gruzji, na Ukrainie, Rumunii i w państwach nadbałtyckich przez polityków prozachodnich. Kluczowe znaczenie dla realizacji projektu miało ponadto przejęcie władzy w USA przez Partię Republikańską.
Wyraźnie widać, że rządząca Polską Platforma Obywatelska nie jest zainteresowana rozwijaniem współpracy z krajami za naszą wschodnią granicą i popieraniem tamtejszych prozachodnich rządów, a cała polska polityka zagraniczna skupia się dziś przede wszystkim na „poprawianiu naszego wizerunku w Unii Europejskiej”. Pojmowanie polityki zagranicznej poprzez składanie hołdów silniejszym w sytuacji gdy nie uzyskuje się od nich niczego w zamian kompromituje osoby politykę tę tworzące.
father boss dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Tak się zastanawiam, czy Wesoły Stefan odzwierciedla przeciętny poziom wyborców PiS? Jeśli tak, to jestem pod wrażeniem.
Boromir dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Uchwalenie ustawy hazardowej może pociągnąć za sobą poważne konsekwencje dla Polski. Komisja Europejska przewiduje 130 tysięcy zł kary za każdy dzień obowiązywania ustawy i wielomilionowe odszkodowania dla właścicieli jednorękich bandytów – podaje portal Wprost24.
W 2002 roku podobną skargę złożyli greccy właściciele jednorękich bandytów. Sprawa trafiła do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Jak informuje portal Wprost24, w 2009 roku zapadł wyrok i nałożono na Grecję karę w wysokości 31 799 euro (około 129 tys. zł) za każdy dzień zwłoki w poprawieniu ustawy.
Jak długo jeszcze będziemy płacić za te nieudolne rządy Tuska?
PS
Tak się zastanawiam, czy Boromir i inni odzwierciedlają przeciętny poziom wyborców PO.
Jeśli tak, to jestem pod wrażeniem.
father boss dnia 17 sty 2010 | zablokuj
FB sam bzdur nie opowiadaj. Bo absolutnie nie masz zielonego pojęcia ani o obronności państwa (a pis ją dodatkowo z sukcesami demontowało) ani o polityce zagranicznej.
Ale czekam na te sukcesy pisu w budowie silnego wojska jak i skutecznej polityki zagranicznej. Tylko nie na podstawie artykułów z prasy codziennej ani z serwisu pisu.
R. v Gelerth dnia 17 sty 2010 | zablokuj
@R. v Gelerth
Stary, daj spokój…Jakiś czas temu na tej stronie udowadniał nam, że ładownice do zabaw ASG to magazynki, które polscy żołnierze muszą kupować na misje zagraniczne. Była kupa śmiechu, przyznam, że jak sobie to teraz przypominam, to tak po ludzku jest mi żal tego debila.
dość dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Został powołany zespół Zemsty Ponad Prawem (ZPP – niestety już bez Wandy Wasilewskiej, którą zastąpił mściwy towariszcz Jarek-Samowarek a aktualnie szefowanie przejął, umaczany po uszy w aferze hazardowej, pokracznik Gosio Peron Włoszczowaty)! Ów ZPP ze ściśle utajnioną grupą „ekspertów” (będą występować wyłącznie w kominiarkach i o godz. 6.00 wkraczać intensywnie w swoje pole działania) będzie gromadził swoje akcesoria w szufladach, które mają być niebawem pełne „haków”, teczek, utajnień, wetowań, mściwego chichotu, przecieków do „Rzepy”, pomówień, doniesień, zawiadomień, raportów, aneksów, „literatury” zyzakopodobnej no i głównie kajdanek niezbędnych do przyszłych tańców kajdaniarskich oraz „musztrowania warchołów”! Ów ZPP ma jako naczelne zadanie tworzyć nowe pola konfliktów, które wykażą niedwuznacznie kruchciarsko-dewocyjny charakter PiS-u oraz stworzą tym samym warunki dla skoncentrowanego poparcia przez Ciemnogród reelekcji „prezydenta swojego brata”, która to reelekcja jest warunkiem sine qua non dalszego istnienia PiS-u jako prywatnej „jaczejki” braci Kaczyńskich! Stąd mnożenie i zadymiarskie wspieranie konfliktów w sprawach „in vitro”, wieszania i zdejmowania krzyży, projektu faszystowskiej konstytucji, itp. Natomiast interes Polski i np. ubiegających się o potomstwo obywateli nie ma dla PiS-owskich czynowników najmniejszego znaczenia!
kt dnia 17 sty 2010 | zablokuj
@R. v Gelerth
No jak możesz tak mówić! A kto przyjmował defiladę wojskową w Warszawie – niech się schowa Kin Dzong Il i inni tacy idole naszego PST? A kto w Gruzji kulom się nie kłaniał? A kto wreszcie w zaciszu pałacu, po paru „małpkach” i jak nikt nie widzi – przebrawszy się za generała – rozgrywa wielkie batalie i dowodzi armiami ołowianych żołnierzyków? I Ty uważasz że to nic?
No i wreszcie kto tak pięknie umie meldować? „Panie prezesie, melduję wykonanie zadania” – któż inny tak by umiał?
Wszystkie te wybitne osiągnięcia naszego PST na polu obronności powinny być uwieńczone orderem Virtuti Militari oraz stopniem Generalissimusa.
ryszard dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Ja nie wiem dlaczego PiS-owcy są przeciwko legalizacji marychy w sytuacji, gdy sami nieźle jarają, bo jak inaczej mogliby sklecić taki tekst:
„Koncepcję polityki zagranicznej Polski realizowana przez PiS i Prezydenta a popierana przez rządzących w Stanach Zjednoczonych neokonserwatystów określić można mianem polityki neo-jagiellońskiej. Sprowadzała się ona w dużym uproszczeniu do nadania Europie Środkowowschodniej podmiotowości (nie w sensie prawnym, ale faktycznym) na arenie międzynarodowej poprzez stworzenie pomiędzy Niemcami a Rosją bloku państw posiadających wspólne doświadczenia historyczne i podobne interesy. Biorąc pod uwagę rzeczywisty potencjał gospodarczy i ludnościowy oczywiste jest, że wiodąca rola w tym bloku miała przypaść Polsce i Ukrainie.”
Należy poważnie się zastanowić, czy ktoś z tych neokonserwatystów słyszał cokolwiek o Jagiellonach – założę się o bardzo wiele, że nie. Szczególnie zważywszy na merytoryczne przygotowanie ekipy neokonserwatystów do prowadzenia polityki zagranicznej – której najlepszym przykładem była bezsensowna inwazja na Irak, oraz formułowane plany budowania demokracji w Iraku w oparciu o doświadczenia z powojennych Niemiec (!).
Może FB nie wie, ale za rządów neokonserwatystów – czyli administracji Georga Busha Jr – Polska otrzymała w ramach pomocy – 1 fregatę + 1 za rządów poprzedniej administracji. Które to okręty US Navy musiałby utylizować – a tak opchnięto je zagranicę i w dodatku przynoszą zyski w postaci kosztownego serwisu. Otrzymaliśmy też kilkaset Hamvee – bez opancerzenia, części zamiennych, które musieliśmy kupować u naszych sojuszników – za co wysłaliśmy naszych żołnierzy do Iraku, gdzie nasi sojusznicy w bezczelny sposób wyrugowali nas z intratnych interesów, jeśli chodzi o obsługę irackiego przemysłu naftowego i z dostaw uzbrojenia.
Dostaliśmy jeszcze dwa Herculesy, w takiej ruinie, że nawet Amerykanom zrobiło się głupio i wobec problemów z doprowadzeniem tych maszyn do jakichkolwiek lotów operacyjnych, łaskawie wydzierżawili nam 40 letniego Hrculesa pamiętającego czasy solówek Jimiego Hendrixa na Woodstocku. No i dzierżawa 30 pojazdów przeciwminowych na okres roku dla naszego kontyngentu w Afganistanie – Tak wyglądało zaangażowanie administracji neokonserwatywnej pragnącej zbudować drugą – pierwszą Rzeczypospolitą (!!) wg PiS-owców.
Ten cały pakiet kosztował amerykańskich podatników kilkadziesiąt milionów dolarów – przy czym dzięki sprytnym umowom, i podkładaniu się naszego rządu, Polacy skompensowali znaczną część tych wydatków poprzez serwis w USA.
Podaję te przykłady, aby uświadomić jaki region był dla administracji Georga Busha priorytetowy, a jaki mało istotny. Najlepiej świadczą o tym nakłady finansowe.
W tym czasie administracja wydała przeszło bilion USD na działania militarne na obszarze Bliskiego Wschodu.
Np. taki Izrael otrzymał 102 myśliwce F-16I (o wiele lepiej wyposażone niż nasze F-16 C/D Block 52M+) za sumę 2.5 mld USD oraz offset – a w ramach niego budowę kadłubów do 48 polskich F-16 kupionych za oficjalną sumę 3.5 mld USD z offsetem w postaci oferty budowy chlewni, oraz produkcji samochodów Opel w dawno zbudowanych i działających zakładach GM w Polsce.
Nie wspomnę o rocznych dotacjach liczonych w miliardach do takich krajów jak Pakistan, Egipt.
Ten ostatni w ramach pomocy otrzymał w tym czasie kilkaset czołgów M-1 Abrams, śmigłowców Ah-64 Apache i myśliwców F-16.
Idąc tokiem myślenia Pis-owców – USA chce także ewidentnie zbudować imperium Egipskie z czasów Ramzesa Wielkiego albo Totmesa III.
No i jeszcze się okazuje, że PO dokonało sabotażu tego wielce patriotycznego planu, dokonując machlojek w czasie ubiegłorocznych wyborów w USA przez co wielce dla nas „hojni” republikanie stracili władzę na rzecz demokratów, którzy nie chcą wizji Jagiellońskiej Polski – znowu – nie mając o tej wizji zielonego pojęcia – zresztą podobnie jak ich poprzednicy.
W dodatku nie podkładamy się Ukrainie i nie budujemy pomników banderowcom, nie chcemy umierać za Saakaszwilego, nawet gdy ten na wizji żuje krawat.
Ewidentnie – PiSowcy żyją w epoce romantycznych wizji rodem z Sienkiewicza – kompletnie oderwani od rzeczywistości XXI wieku.
Generał Electric dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Każdy baran hitlerowiec
znajdzie w PiS-ie stado owiec
i pochwałę od pasterza,
który lubi tego zwierza!
Ot i będzie on tam brykać
głupie owce w stadzie trykać
a jak trochę się rozmnożą
Hitler Jugend wnet założą!
Jarek zaś w totalnym zwisie
SLD założy w PiS-ie
- będzie nowa koalicja,
młodzieżówka i policja!
Władza wróci do JarKacza,
który dziś się w niebyt stacza!
Zabrzmi Mazur Kajdaniarski
„gwóźdź” pokaże Szeryf Dziarski
no i znów o 6.00 rano
w kominiarkach w domach staną
i filmować będą Ciebie
tam od razu na pogrzebie!
kt dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Ale za to dzięki PiSowcom możemy jeździć bez wiz – do Afganistanu.
wujek_manfred dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Prostuję – nawet tego PiS nie umiał załatwić.
wujek_manfred dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Ryszardzie ale LK ma takich przydupasów co mówią ze nie są winni ze jacyś debile ostrzelali jakaś wioskę. A jak najbardziej są winni całej sprawie. Bo wysłali tam chłopaków (inna sprawa czy słusznie czy tez nie).
Ba nawet ten „najwybitniejszy szef MON wszechczasów” nie przepraszał za debili tylko za to ze to zostało nagrane. Jaka hipokryzja prawych i sprawiedliwych.
Że o niedoinformowaniu prezydenta przez BBN o katastrofie wojskowego transportowca wspomnę.
Więc niech to swoje prawo i sprawiedliwosc uprawiają na Jowiszu albo innej Alfa Centaurii. Bo ugrupowanie to to jedna wielka kpina. Sama nazwa to juz jedno wielkie kłamstwo (największe w całej histori polskiej polityki).
R. v Gelerth dnia 17 sty 2010 | zablokuj
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Przeciek-mogl-nastapic-przed-rozmowa-Tusk-Kaminski,wid,11865445,wiadomosc.html
A tu jeszcze o dziurawym niczym sito CBA. A może układ jakoś tak dziwnie wprowadził agenta w struktury tej jedynej skutecznej siły walczacej z występkami wszelkiemi w Wolsce??
R. v Gelerth dnia 17 sty 2010 | zablokuj
@ G Elektryk zapraszam do mnie do granicy Czech blisko 6 km pojedziemy przypalisz zapewniam transport wikt i opierunek
Wesoły Stefan dnia 17 sty 2010 | zablokuj
a boni kapował i jest ministrem
Wesoły Stefan dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Przeciek był w Rzepie. A Rzepa jest tubą propagandową JarKacza.
R. v Gelerth dnia 17 sty 2010 | zablokuj
@G.E.
„Ewidentnie – PiSowcy żyją w epoce romantycznych wizji rodem z Sienkiewicza – kompletnie oderwani od rzeczywistości XXI wieku.”
Przywołałeś tu niejakiego Sienkiewicza – i sprowokowałeś mnie do poniższego tekstu.
Otóż uważam że Sienkiewicz jest jednym z największych szkodników w literaturze polskiej, a jego „dzieła” w sposób wręcz perfekcyjny wypaczyły polską mentalność i ogląd świata. Tak nacjonalistycznych i utrwalających najgorsze wzorce powieści nie napisał nikt ani przedtem, ani potem. Ten polski Karol May pisał równie idiotycznie i nieprawdziwie o tamtych czasach, a postaci jego są tak papierowe i schematyczne że aż mdło się robi. Znakomicie ujął to Jacek Kaczmarski w swojej piosence „Warchoł”, a jedyną przyswajalną interpretacją są „Rycerze trzej” wg Waligórskiego.
W sumie – cała twórczość tego grafomana zainfekowała nas bogoojczyźnianym „patriotyzmem” który polega na obcinaniu „trzech głów za jednym zamachem” – pod warunkiem że będą to głowy Żydów, Tatarów lub Niemców którzy – wg Sienkiewicza – są gorszym gatunkiem człowieka, a wimię Chrystusa można mordować, palić i grabić.
Wobec tego uważam że tak szkodliwa i bezwartościowa „literatura” powinna być usunięta z lektur szkolnych – im prędzej, tym lepiej.
ryszard dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Komisja hasardowa. Pyta poseł pO S Neuman, odpowiada świadek pO L Cieślak.
Pyt.Zajmował się pan ustawą o służbie celnej czego dotyczyła ta ustawa?
Odp. Służby celnej
Jednak w tym klubie przekrętów z pOszustów są bystrzachy.
Wesoły Stefan dnia 17 sty 2010 | zablokuj
http://wiadomosci.onet.pl/2112898,11,zapisy_projektu_konstytucji_pis_budza_watpliwosci_prezydenta,item.html
Oczywiście, wszyscy w to wierzymy i kajamy się przed autorytetem prawdziwego, bezpartyjnego, fachowego prezydenta.
- Jarek!
- Co?
- Głupia jakaś ta konstytucja!
- A weź się zamknij, wkurzaj Tuska a nie mnie!
Rusek dnia 17 sty 2010 | zablokuj
@ryszard
Ciekawa… interpretacja. Ja ich tak nie odbieram. A heroizm zawsze jest ciekawy dla czytelników.
threepwood dnia 17 sty 2010 | zablokuj
@Wesoły Stefan – dzięki za zaproszenie, ale wolę cygara, droższe zresztą niż normalna „działka”.
@ryszard – dlatego wolę Aleksandra Głowackiego – który genialnie pokazał w „Lalce” rysując postać Rzeckiego – polski kompleks bezkrytycznej miłości do wyimaginowanych sojuszników. Tak jak Napoleon III Rzeckiego, miał odrodzić Rzeczypospolitą, tak amerykańscy neoliberałowie dla PiS-owców – to ci, co mieli pomóc odrodzić idee Jagiellońskie.
Do czasu zaistnienia PiS-u w polityce naszego kraju – nikt nie budował poważnej strategii dla Polski na aż tak jednostronnie sentymentalnym i bezrefleksyjnym stosunku do dalekiego sojusznika. Wszyscy mieli dotąd w pamięci ostatniego sentymentalnego sojusznika, do którego nieodwzajemniona miłość (naiwność) rozwiała się brutalnie w 1940 roku, gdy dzielny „naród” francuski oddał bez jednego wystrzału swoją stolicę najeźdźcy.
Generał Electric dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Jaka przyszłość czeka PO nietrudno odgadnąć śledząc prawdziwy wolny sondaż.
http://polskie-partie-polityczne.appspot.com/
father boss dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Tak jest, a w tym sondażu głosuje tylko pisowska Herrenvolk. Spieprzaj stąd, dziadu.
Marcin dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Ja FB poczekam jednak do najbliższych wyborów.
Już w tym roku.
I zagłosuję za PO aby miec pewnośc że mój głos nie został oddany na zkompleksionych bałwanów niszczcych to co dobre w narodzie.
R. v Gelerth dnia 17 sty 2010 | zablokuj
@marcinie
A kto ci broni zagłosować inaczej. Żeby właśnie sondaż był bardziej wiarygodny promuję go właśnie tutaj. Niestety na stronach grupy ITI nie udaje się wkleić linka do tych sondaży. Choć próbowałem wiele razy. Co ciekawe linków do GW nie odrzucają. Kto nie wierzy może sprawdzić.
@R. v Gelerth
W pewnym momencie zrobiło mi się żal Ciebie. Ale do wyborów masz jeszcze szansę się poprawić.
father boss dnia 17 sty 2010 | zablokuj
Polecam, bo ciężko już znaleźć.
http://www.rp.pl/artykul/420515.html
father boss dnia 17 sty 2010 | zablokuj
swietnie, ale po 4 latach zerkania na to z boku jakos ze smutkiem stwierdzam, ze emocje upadly, jednak kilku tysiacach kilometrow dalej z domoroslego politykiera ubywa cisnienie, czego i Wam zycze
lesioo dnia 17 sty 2010 | zablokuj
@G.E.
Też uważam „Lalkę” za jedną z najlepszych polskich powieści tamtego okresu, obok „Chłopów” i może „Przedwiośnia”. I uważam też, że „Trylogia”, a szczególnie „Ogniem i mieczem” i „Pan Wołodyjowski” jako pewien wzorzec postaw wobec zamieszkujących przed wojną Kresy Wschodnie Ukraińców (czy też jak się wtedy mówiło – „Rusinów”) narobiły wiele zła i sprowokowały do wielu krzywd i schematycznego podejścia do mniejszości narodowych.
@threepwood
Między heroizmem a idiotyzmem jest zaledwie parę liter różnicy.
ryszard dnia 17 sty 2010 | zablokuj
@ryszard
Toć ja wiem, ale książka nie musi stwarzać dla mnie wzoru do naśladowania. Ja do tego podchodzę z dość dużą rezerwą. Fajnie się czyta, dobrze napisane… ale czy to oznacza, że mam łapać miecz czy szablę i ścinać głowy Kozakom/Krzyżakom/Szwedom? Owszem, może i znajdzie się paru psycholi, którzy tak zrobią, ale tłumaczenie, że „to z powodu książki” porównałbym do „głosy w głowie kazały mi to zrobić”… wątła linia obrony, jeśli ma się więcej niż 8 lat. Ja twórczość Sienkiewicza lubię i nie uważam go za „szkodnika”.
A szkoła ma uczyć i kształcić, a nie wytwarzać światopogląd… jak komuś postawa reprezentowana przez Sienkiewicza się nie podoba, to raczej nic tego nie zmieni. Ja, mimo tłuczenia mi przez lata, że Mickiewicz „wielkim poetą był” dalej poza „Panem Tadeuszem” jego twórczości nie trawię.
threepwood dnia 18 sty 2010 | zablokuj
PiSs-prezio wystąpiło przeciwko własnej partii- coś to śmierdzi na odległośc kunktatorstwem i spiskowaniem przeciwko inteligencji (mam nadzieję) większej części narodu polskiego.
Proponuję jako maskotkę tegorocznych wyborów prezydenckich; dłoń z wysuniętym środkowym palecem przeznaczoną obecnemu pRezydentowi i jego partii.
euro-hillbilly dnia 18 sty 2010 | zablokuj
> Gdby nie BBN nie sprawdzał, nie wiedzielibyśmy jak naprawdę wygląda sytuacja w szpitalach.
> Dzięki BBN dowiedzieliśmy się, dlaczego MSZ ponosi odpowiedzialnością polityczną za śmierć polskiego inżyniera Piotra Stańczaka w Pakistanie.
Myslalem, ze ktos sie nabija ze „swietlanego umyslu” pana Szczyglo, a tu sie okazalo, ze swoista ironia popisal sie father boss
w moim przekonaniu Biuro Bezpieczesntwa Narodowego nie powinno sie zajmowac „oswiecaniem Polakow”, czyja wina (oczywiscie Tuska) jest to i tamto, w koncu to chyba powazna instytucja, a tu sie okazuje ze nie
Rzeczywiscie, o tym, ze za smierc Piotra Stanczaka odpowiada osobisty wrog pana prezydenta – wiedzielismy juz zanim wogole pan Szczyglo przystapil do „zbierania materialow”, podobnie jak wiemy przed zbiorem materialow na temat sytuacji szpitali, co BBN ma do powiedzenia w sprawie sluzby zdrowia.
Father Boss – zaloze sie, ze badania BBN potwierdza w calej rozciaglosci, ze Lech Kaczynski ma racje, tylko wierz mi na 100% – to co prezydent ma do powiedzenia od kilku lat na temat „grozby prywatyzacji” i „stworzenia dwoch roznych sluzb zdrowia” to jest belkot, w dodatku malo oryginalny, bo lewacy na swiecie tez tak belkoca (oni moga, bo wiedza, ze nigdy wladza nie bedzie im dana). Lech Kaczynski nie rozroznia wogole dwoch pojec: finansowania i prywatyzacji, a reszta jego wiedzy tez jest na poziomie PRLu.
Dlaczego Szczyglo nie zrobi choc malego wysilku, aby oswiecic swojegos szefa, chocby przekazac mu podstawowe pojecia ? Moze uwaza, ze i tak nie ma na to rady ???
zlappande dnia 18 sty 2010 | zablokuj
> PiSowcy żyją w epoce romantycznych wizji rodem z Sienkiewicza –
Sienkiewicz nie tworzyl romantyczne wizje. Pisal „ku pokrzepieniu serc”, byl w sumie polskim odpowiednikiem obecnej na calym swiecie zainteresowania historia wlasnego kraju, nie byl tez chyba wyjatkiem uprawiajacym upiekszanie. Pisal „ku pokrzepieniu serc”, ale rzeczywiscie nie rozumiem, dlaczego wybral sobie za cel pokrzepianie wizja Polski, ktora w oczywisty sposob upadala. Mysle, ze dlatego, ze w czasach, jak tworzyl – moze trzeba bylo cos o tych wlasnie bitwach, wojnach, zawierusze, ale nawet pod tym wzgledem nie jest to specjalnie fortunny okres. A jesli juz nawet uznac, ze fajnie, to Sienkiewicz przeciez dozyl wolnej Polski i mogl troche „dopisac” juz nie dla pokrzepiania serc.
> kompletnie oderwani od rzeczywistości XXI wieku.”
No fakt. Uwazam, ze robia to z premedytacja. Ludzie, ktorzy brzydza sie uczciwym dorobkiem swego zycia, a chca miec dobre dochody – beda sie zawsze skrywac za wznioslymi symbolami, udawac, ze chca ten kraj reformowac (najlepiej ogniem i mieczem) i szukac wszedzie spiskow i wrogow. Ciekawi mnie, co zrobi Jaroslaw Kaczynski nastepnym razem, jak mu sie wladza trafi w rece (mysle, ze szanse sa na to male,a le hipotetycznie) i znow spartoli i sie sam zasznuruje na kazdym polu po jakichs dwoch latach. Inna sprawa, ze jak po odplywie morza pozostaja smiecie, tak i po okresie PiSu pozostalo duzo cuchnacych pozostalosci. Chocby tv publiczna, „Rzeczpospolita” i kolesie u Prezydenta.
zlappande dnia 18 sty 2010 | zablokuj
Ciekawe co będzie pisał fader boss jak Kaczyńskiemu ludzie dają takiego samego prztyczka w nos jak Kropiwnickiemu :
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,7464247,Kropiwnicki_odwolany__Koniec_referendum__Frekwencja.html
jakuszyn dnia 18 sty 2010 | zablokuj
@zlappande
BBN zawsze działa przy prezydencie. Czy to jest ten czy tamten.
Biuro Bezpieczeństwa Narodowego utworzone zostało na podstawie art. 11 ustawy, której tekst jednolity ogłoszony został w Dzienniku Ustaw (Dz. U. z 2002 r. Nr 21, poz. 205 z późniejszymi zmianami).
Szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego odpowiada za jego działalność przed Prezydentem RP. Wykonuje też polecenia Prezydenta
Dzięki BBN możemy się dowiedzieć, że rząd niestety ciągle naraża nas obywateli na zagrożenia. Wiesz na ten przykład, że jak cię porwą Talibowie, to premier Tusk stanowczo powie, że okupu nie da. A i żołnierzy nie wyśle bo dla jednego głupiego polaczka ich życia narażał nie będzie. To już wiemy. Niedługo dowiemy się jak katastrofalna jest sytuacja w służbie zdrowia.
Dzięki temu, że wiemy będziemy mogli w wyborach z czystym sumieniem podziękować obecnej ekipie rządzącej, wykopując ich na zbity pysk.
father boss dnia 18 sty 2010 | zablokuj
„Wiesz na ten przykład, że jak cię porwą Talibowie, to premier Tusk stanowczo powie, że okupu nie da.” – hehe samobój faderze bosie. NIE WOLNO PŁACIĆ OKUPÓW bo to zachęca innych porywaczy. Jak nie zapłacono okupu to wszyscy wiedzą że się to nie opłaca to nie będą porywać. Ty i Twój prezydent by zapłacili i za tydzień mielibyśmy następne porwanie, przyjeżdżali by do nas na polowania bo wiedzieliby że można nieźle zarobić. Co z tym Kropiwnickim?
Czytałeś już to ?
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7462262,Czlowiek__ktory_pierwszy_przewidzial_swiatowy_kryzys.html
Wszyscy widzą że Rostowski wyciąga Polskę z marazmu ale Ty wiesz swoje
jakuszyn dnia 18 sty 2010 | zablokuj
@jakuszyn
Dobry przykład podałeś, ponieważ odwołanie Kropiwnickiego dobrze wróży.
Póki rządził z PiSem miasto rozkwitało, więc wybrano go na drugą kadencję.
Niestety po wyborach przyszło mu współrządzić z Radnymi PO.
A wiadomo jak się z przekrętami współrządzi.
W mieście powstał chaos, ulice w fatalnym stanie, nieodpowiedzialne wydawanie pieniędzy na chybione inwestycje.
Zawirowania wokół budowy w Łodzi Centrum Festiwalowo-Kongresowego Camerimage Łódź Center odbiły się na zdrowiu prezydenta.
Dlaczego tak było? Wiadomo gdzie PO rządzi, lub współrządzi musi dochodzić do takich sytuacji.
Kiedy wiadomo było, że będzie referendum o odwołanie Prezydenta Łodzi, radni PO sprytnie spierd….i z koalicji i odmówili dalszej współpracy z Prezydentem Łodzi. Wykonując ten przedwyborczy ruch myślą że Łodzianie ich ponowie wybiorą. Myślą, że obywatele zapomną do czego doprowadzili. Będą krzyczeć to nie my, to nie my! To on, Kropa tak rządził!
To jest podobnie jak z Prezydentem Kaczyńskim. Platforma zatapia nasz kraj nieudolnym rządzeniem, a wszystko zwalają na Prezydenta.
Ale niedługo wyborcy im pokażą gdzie się zgina dziób pingwina.
father boss dnia 18 sty 2010 | zablokuj
FB a mnie ciebie żal. Zal za patrzenie jak w obrazek na kogoś kto tylko się kompromituje i przynosi rodakom wstyd swoimi bełkotliwymi i debilnymi wypowiedziami, obraża się na satyryków z brulowych gazet czy zasłania się sraczką.
I dla tego zagłosuję na kogoś, kto już samym wyglądem i ogładą nie przyniesie nam wstydu gdzieś w odleglejszych krajach.
I nie popełnie więcej tego błędu jak w 2005 głosując za UPR jako sprzeciw przeciw „prawicy”.
R. v Gelerth dnia 18 sty 2010 | zablokuj
FB skoro jest tak źle, to czemu w Gdańsku POwski okupant wygrywa z każdym kontrkandydatem??
R. v Gelerth dnia 18 sty 2010 | zablokuj
Łódź ma się całkiem dobrze tylko że ludzie nie chcą buca z PiSu na stołku. Kawał chama z Kropiwnickiego ale to już jest chyba standard w PiSie. Poza tym na pierwszą kadencję wystartował z ramienia Łódzkiego Porozumienia Obywatelskiego a dopiero z na drugą kadencję z PiS. I nie opowiadaj mi że to znowu PO winne bo prezydentem był człowiek PiSu i to właśnie jego a nie radnych odwołano. Manipulujesz i odwracasz kota ogonem – i przede wszystkim kłamiesz. Jak widać PO sobie radzi z rządzeniem znacznie lepiej niż PiS. Lepiej napisz coś w temacie swojego strzału w kolano o okupach. Tusk według mnie wykazał się odwagą i nieustępliwością i tak naprawdę wyszło nam to tylko na dobre. Tak samo niedawno zrobiła minister Kopacz, jestem pewien że jeszcze nie raz ktoś z rządu pokaże że potrafi zawalczyć o interes Polski, nie tak jak Kaczyński, który nas pogrążał np. zgadzając się na byle co w sprawie ograniczenia emisji CO2 (później Tusk musiał to odkręcać – udało mu się).
jakuszyn dnia 18 sty 2010 | zablokuj
@R. v Gelerth
Nie kieruj się wyglądem.
W mojej miejscowości był taki facet. Brzydki kurdupel na dodatek rudy, ale u kobiet miał niezwykłe powodzenie. Nie rozumieliśmy dlaczego. Jedna babka się wygadała. Facet miał po prostu największego ch..a we wsi.
A czemu w Gdańsku POwski okupant wygrywa? Bo to gniazdo Tuska. Ale niebawem to się zmieni. Jestem tego pewien. Jeszcze nie wszyscy gdańszczanie wiedzą, że Tusk po kaszubsku znaczy „kundel”.
PS
Rząd ma w dupie nie tylko Polaków.
http://wiadomosci.onet.pl/2112967,11,rzadowy_program_na_pokaz_grozila_im_smierc,item.html
father boss dnia 18 sty 2010 | zablokuj
Jeżeli chodzi o program rządowy to Irakijczykom został nadany status uchodźcy.
Status uchodźcy jest opisany pod poniższym linkiem :
http://www.eporady24.pl/status_uchodzcy,artykuly,8,27,269.html
Jest napisane że jedynie przez 12 miesięcy uchodźca otrzymuje pieniądze na zagospodarowanie. 12 miesięcy minęło. Przepisy są częścią konwencji genewskiej więc polski rząd spełnił swoją powinność.
jakuszyn dnia 18 sty 2010 | zablokuj
Równie dobrze możecie przemawiać do ściany albo dyskutować z zacinającym się gramofonem – efekt będzie podobny: zero sensownej odpowiedzi albo wciąż ta sama zdarta płyta
kompan dnia 18 sty 2010 | zablokuj
@kompan – wiem ale wręcz uwielbiam ten moment, jak troll dostanie odpowiedź wytykającą jego głupotę, manipulację, uświadamiającą mu że właśnie strzelił sobie w stopę, moment ciszy, niemalże widzę jak trybiki w główce się obracają i troll czeka na wytyczne „z góry”.
jakuszyn dnia 18 sty 2010 | zablokuj
@jakuszyn
Ale przyznasz FB rację, gdy ten napisze, że zimy za rządów PiS-u były cieplejsze?
Generał Electric dnia 18 sty 2010 | zablokuj
@GE
no jasne i pola też jakoś bardziej urodzajne i powodzi, wojen, ataków kosmitów a nawet robactwa mniej było.
jakuszyn dnia 18 sty 2010 | zablokuj
@GE
nawet kosmici znając ducha jagiellońskiej Polski mieli ochotę się dogadać stąd liczne kręgi na zbożu.
jakuszyn dnia 18 sty 2010 | zablokuj
Nie ma co ironizować – przecież skutkowały wtedy modlitwy sejmowe o pogodę odprawiane i zamawiane przez niezawodnego Marka Jurka.
Wracając jeszcze do Jagiellonów – warto by było, aby ci wszyscy, którzy chcą dzisiaj formułować jakieś idee podpierając się Jagiellonami, sięgnęli jednak do podręczników historii. Może nie byłoby takich kompromitacji, ani kosmicznych idei. Niezrozumienie i brak wiedzy prowadzi wprost do kompromitacji.
Generał Electric dnia 18 sty 2010 | zablokuj
W temacie ZPP:
piękne, szczere zdziwienie pani Gęsickiej na pytanie o koszty funkcjonowania tego pisowskiego przedszkola finansowanego przecież z naszych podatków, w wywiadzie Najsztuba:
http://www.przekroj.pl/ludzie_rozmowy_artykul,6034,2.html
Teodor P dnia 18 sty 2010 | zablokuj
Jedna nie wie co ma na dyplomie napisane, druga nie wie jakim budżetem dysponuje, fachowcy jak 150.
A co do Stańczaka, bo widzę że temat się przewija, to trzeba pamiętać o jednej sprawie – porywacze nie chcieli okupu, tylko wypuszczenia ich kumpli, o forsie w ogóle gadać nie chcieli. Tusk miał odbić islamistów z pakistańskich więzień?
A skoro odgrzewamy tematy – kiedy PiS wyjaśni, dlaczego Paweł Kowal załatwił pedofilowi pracę w żłobku? Czy tylko dlatego, że pedofil był jego bratem, czy istniały jeszcze inne powody?
P.S. PiSlamiści mogą się nie wysilać, i tak są zblokowani.
wujek_manfred dnia 18 sty 2010 | zablokuj
najbardziej podobało mi się nie to, że p. Gęsicka nie wie ile to całe ZPP będzie kosztować ale że nie miała pojęcia, że nie przyszło jej do głowy, że wyda na to pieniądze podatników
Teodor P dnia 18 sty 2010 | zablokuj
Prezydent zatrudniając kumpli w kancelarii i w BBN też o tym nie myśli. Nic nowego.
wujek_manfred dnia 18 sty 2010 | zablokuj
Co do Stańczaka – zgadzam się z wujkiem manfredem. Poza tym kompletnie przemilcza się najważniejszą rzecz – jeżeli Tusk miałby wysłać po Stańczaka GROM to najpierw musiałby wiedzieć gdzie go przetrzymują (bo co wysadzimy chłopaków na środku pustyni i szukajcie go?). Fader boss na pewno o nieudolność wywiadu i kontrwywiadu oskarżyłby Tuska (bo jakże inaczej). Należy jednak pamiętać że niejaki Macierewicz zrobił z naszego wywiadu mielonkę turystyczną, likwidując praktycznie całą siatkę wywiadowczą wraz z współpracownikami. Nasza mielonka turystyczna uniemożliwia ustalenie czy w wiosce 500 m od nas są bojownicy a co dopiero znalezienie inżyniera w jakiejś dziurze w ziemi.
jakuszyn dnia 18 sty 2010 | zablokuj
FB skoro taki kundel Kurski jest super to dla czego nie startował na prezydenta miasta Gdańska?? Czyżby bał się prestiżowej porażki w swoim ukochanym mieście??
A co do Tuska to podobno znaczy też niemiec więc takie tam dziwne brednie antytusków są opowiadane.
No i jeszcze jedna sprawa. Prezydent powinien umieć się zachowywać. Obecny jednak tej trudnej sztuki nie opanował jeszcze. A szkoda. Miałby kilka punktów więcej.
R. v Gelerth dnia 18 sty 2010 | zablokuj
I w tym kontekście talibański wygląd gęby Macierewicza nabiera nowego znaczenia – islamski kret?
wujek_manfred dnia 18 sty 2010 | zablokuj
Za to po angielsku tusk znaczy ząb, kieł.
Jeżeli ktoś szuka znaczenia nazwiska żeby kogoś obrażać to świadczy tylko o jego kulturze.
jakuszyn dnia 18 sty 2010 | zablokuj
Panowie, kultura u ludzi, których przywódca (v-ce) zwraca się do wyborców „spieprzaj dziadu”? Macie te oczekiwania.
A Kurski w trójmieście sobie nie poszaleje, zresztą on nawet na studiach, próbując zdać egzaminy nieformalną drogą, zrobił z siebie idiotę.
wujek_manfred dnia 18 sty 2010 | zablokuj
Gdyby jakikolwiek premier polskiego rządu wysłał oddział GROMu do północnego Pakistanu aby odbić z rąk talibów zakładnika, powinien natychmiast zostać aresztowany za udział w masowym morderstwie polskich obywateli. Przypomnę, że już od wielu lat na obszarze pakistańskiego Peszawaru oddziały specjalne SEAL, Delta Force oraz SAS zaprzestały działań dywersyjno wywiadowczych z uwagi na olbrzymie niebezpieczeństwo dla tych jednostek. W sytuacji, gdy w regionie gęsto zasiedlonym aż 95% mężczyzn marzy o statusie męczennika za wiarę dla siebie i na chwałę swojej rodziny, a nawet 10-latki mają swego kałacha, którym potrafią się posługiwać, wysyłanie żołnierzy jest skrajną głupotą i nieodpowiedzialnością. Stąd masowe używanie Predatorów uzbrojonych w pociski Hellfire do eliminacji podejrzanych i działań zwiadowczych.
Niestety nawet amerykańskie Predatory nie potrafią odbijać zakładników – stąd poza zamordowanym Polakiem, są tam także inni przetrzymywani zakładnicy, w tym Amerykanin. I USA nic z tym nie mogą zrobić.
Generał Electric dnia 18 sty 2010 | zablokuj
@wujek_manfred
O co chodzi z Kurskim i egzaminami?
Generał Electric dnia 18 sty 2010 | zablokuj
@GE
Kila razy odwalił taki numer, że przyszedł do profesora mówiąc jak to mu brakuje zaliczenia egzaminu itp. To profesor mu powiedział „nauczy się pan, przyjdzie, odpowie na parę pytań”. A ten mu na to „ale ja jestem Kurski, Jacek Kurski”. Na to profesor „to bardzo ładnie, ale tak jak powiedziałem, przyjdzie pan i odpowie na kilka pytań”. A Kurski dalej „ale ja jestem Kurski, Jacek Kurski”. Facet nie mógł zrozumieć, że za samo imię i nazwisko to oceny pozytywnej na egzaminie nie dostanie. Cały uniwerek od tego czasu ma ubaw z tego gościa.
wujek_manfred dnia 18 sty 2010 | zablokuj
a jak inaczej mały miał zrobić wrażenie na podwładnych??? – przecież nie stalowym spojrzeniem, bo ta stal to jak z haczyka w kibelku na podwórzu..
prawdziwy berg dnia 18 sty 2010 | zablokuj
@threepwood
Dzisiaj, przy takim bogactwie źródeł informacji i po dwudziestu latach niepodległości książki Sienkiewicza mają rzeczywiście jedynie walor przygodowy – jak nie przymierzając „Winnetou” czy „Janosik”. Ale na przełomie 19. i 20. wieku oraz w dwudziestoleciu międzywojennym były często podstawowym (o ile nie jedynym) źródłem wiedzy historycznej i w bardzo istotny sposób wpływały na kształtowanie postaw i poglądów politycznych – utrwalając mit o szczególnej roli i potencjalnej mocarstwowości Polski oraz o wyższości Polaków nad innymi narodami. Tego typu poglądy pokutują do dziś w niektórych środowisakch – stąd nieprzypadkowe umiłowanie Sienkiewicza przez Giertycha i środowisko Młodzieży Wszechpolskiej oraz inne narodowo-katolickie kręgi.
Być może owo „pokrzepienie serc” odegrało pozytywną rolę w odzyskaniu niepodległości w roku ’18. – jestem skłonny nawet się z tym zgodzić. Ale dziś musimy sobie zdawać sprawę że anachroniczny i fałszywy obraz historii jakie zawierają te powieści przynieść mogą więcej szkody niż pożytku, a ich walory literackie są więcej niż mierne.
ryszard dnia 18 sty 2010 | zablokuj
Przegrał, ale wygrał.
Według wielkiego prezesa IV RP Kropiwnicki wygrał to referendum, bo frekfencja była strasznie niska na poziomie 22-23%, więc większość opowiedziala się za nim nie biorąc udziału w referendum. Pozostawie to bez komentarza.
antyedgar dnia 18 sty 2010 | zablokuj
Oto cytat z wypowiedzi większego wora zgniłych kartofli: „- Jedna strona wzywała, by iść na głosowanie, natomiast druga apelowała o pozostanie w domu. Prezydent Kropiwnicki wygrał głosowanie, a mimo to został odwołany”.
andrzejjj dnia 18 sty 2010 | zablokuj
To jak po wyborach do PE – PO dostało najwięcej głosów więc poniosło traumatyczną porażkę, PiS dostał dużo mniej głosów więc odniósł spektakularny sukces.
Żadne krzyki i żadne płacze nie wmówią nam, że białe jest białe, a czarne jest czarne.
wujek_manfred dnia 18 sty 2010 | zablokuj
@jakuszyn
Z tym tłumaczeniem słowa Tusk na angielski nie do końca masz rację. W potocznym tłumaczeniu Tusk to penis.
Tak wołają w USA na dziwki.
Hey bitch… eat this rock hard tusk.
Zresztą sam sobie sprawdź.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=tusk
father boss dnia 18 sty 2010 | zablokuj
A a fejsbuku jest kolejna inicjatywa antypisowska/antykaczystowska. Włąśnie do niej dołączyłem. Aby spać spokojnie po nadchodzących wyborach.
Wyborach gdzie naród powie Spieprzaj dziadu do Lecha K.
R. v Gelerth dnia 18 sty 2010 | zablokuj
@antyedgar
Jak to dobrze, że ilekroć zapomnimy znaczenia słów „wygrana” i „przegrana” to dobry wujek Jarek chętnie nam przypomina definicję.
Pamiętam, jak przekonywał publikę, że PiS wygrał ostatnie wybory.
Kiedyś myślałem, że każdy błazen to wybryk natury. Teraz rozumiem, że są potrzebni
Troll dnia 18 sty 2010 | zablokuj
ja uwazam ze nie ma co…Kaczynscy maja racje blokowanie ich nic nie da wystarczy pozyznac racje
..nie moga dyskutowac z samym soba chyba ze potrafia sie wsciekac ze nie macie racji
….
exp dnia 18 sty 2010 | zablokuj
Mam nadzieję, że wyborcy PiS-u będą dalej tak konsekwentni i nie bęą chodzić na wybory. Tym bardziej, że wg Jarosława K – PiS i tak zawsze wygrywa, nawet wtedy jak przegrywa. To po co drałować do urny wyborczej?
Generał Electric dnia 18 sty 2010 | zablokuj
No cóż Kropa poleciał… masakrycznym stosunkiem głosów 95% do 5% (około). Jeśli strategia „drugiej strony” na wygranie wyborów polegała na tym, by je zbojkotować, to zaiste jej demokratyczny i obywatelski geniusz powala mnie i przygniata. Nie mogę się otrząsnąć, taki jestem przygnieciony.
piteq dnia 18 sty 2010 | zablokuj
@piteq
Do tegoż właśnie zachęcał przybyły do Łodzi Jarek. Podwójna klęska Napoleonka.
threepwood dnia 18 sty 2010 | zablokuj
Panu Prezesowi/Premierowi zyczę podobnych sukcesów przez nastepne lata.
RobertM dnia 18 sty 2010 | zablokuj
Jest takie przysłowie: „Jest wielu idiotów, ale całe szczęście nie wszyscy razem chodzą”. Otóż w przypadku PiS-u nie sprawdza się to zupełnie – wszyscy najwięksi idioci zebrali się do kupy i utworzyli PiS – no bo w jaki inny sposób można wytłumaczyć po raz kolejny artykułowaną głupotę „Przegraliśmy – to znaczy że wygraliśmy”. Idąc tym tropem rozumowania(?) można powiedzieć że wszystkie powstania 18. i 19. wieku zakończyły się pełnym sukcesem a w „39. złoiliśmy Niemcom i Ruskom dupę że aż huczało. Ale i na odwrót – pod Płowcami, Grundwaldem i Wiedniem ponieśliśmy sromotną klęskę a w roku ’20. bolszewicy zajęli Warszawę i urządzili sobie defiladę na Nowym Świecie. Poza tym lód jest gorący, woda sucha a ryby wiją gniazda na drzewach i karmią młode piersią.
Panie prezesie Kaczyński – jeszcze parę takich odkrywczych wypowiedzi a w końcu nawet pańscy najzagorzalsi wielbiciele przejrzą na oczy i dojdą do wniosku że pana miejsce nie jest w Sejmie czy rządzie a w Tworkach lub innym pokoju bez klamek – pod opieką wyrozumiałych pielęgniarzy mających zawsze pod ręką strzykawkę z silnym środkiem uspokajającym, tzw. „Głupim Jarkiem” czy jakoś tak.
ryszard dnia 18 sty 2010 | zablokuj
I znowu wściekły atak na Jacka Kurskiego. Biedak, wrogie media się na niego uwzięły.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,7467068,Kurski_to_jeden_z_najbardziej_leniwych_europoslow_.html?skad=rss
Według polskojęzycznej prasy, Kurski to jeden z największych obiboków w Parlamencie Europejskim, nie przychodzi na głosowania. Z rozbrajającą szczerością przyznaje, że w poniedziałki i w piątki w Brukseli nic się nie dzieje. Tak to jest, gdy na salony wpuściło się buraka, który nie zna żadnego języka obcego.
Wesoły Romek dnia 18 sty 2010 | zablokuj
@piteq
Cóż się dziwić, to jedyna strategia, która działa.
W końcu tak właśnie PiS doszedł do władzy – niska frekwencja + bajki o POPiSie + egzotyczni, ale wygodni koalicjanci.
Innego pomysłu nie ma i nie będzie, więc jedyne co może ich ratować to apatia wyborcza.
Cegorach dnia 18 sty 2010 | zablokuj
No cóż, jaki poziom takie i tłumaczenie. Ty tłumaczysz nazwiska powiedzonkami z języka więziennego albo filmów porno a ja tłumaczę tak jak to faktycznie się tłumaczy.
P.S. przejrzyj jeszcze tłumaczenie numer 6.
jakuszyn dnia 18 sty 2010 | zablokuj