.com


W związku z wydarzeniami z 10 kwietnia 2010 serwis został zamrożony dnia 18 kwietnia 2010 o godzinie 22:00. Zapraszamy do nowego serwisu www.DobrePaństwo.pl

Deubekizacja

5 lipca 2008 – 22:54

W związku z komunikatem PO, iż pracuje nad projektem ustawy, który przewiduje odebranie przywilejów emerytalnych byłym pracownikom Służby Bezpieczeństwa, Tadeusz Cymański objawił nam, czemu tym problemem musi zajmować się PO.

M.M.: A czemu PiS nie przeprowadziło tego projektu w poprzedniej kadencji Sejmu?
T.C.: Pojawiła się jedna wątpliwość natury prawnej. Rzecz nie polega bowiem tylko na tym, by te emerytury obniżać, ale w jaki sposób to robić. Sprawiedliwość społeczna zderzona tu zostaje z normami prawnymi. Moim zdaniem kwestia deubekizacji jest problemem bardziej moralnym, niż praktycznym, gdyż automatycznie nie poprawi losów wszystkich polskich emerytów. Faktem jednak pozostaje, że ten twardy rdzeń SB, czyli obecnie kilkadziesiąt tysięcy ludzi, pobiera wysokie emerytury. I ta sprawa pozostaje problemem dla kolejnych tysięcy Polaków, często ich ofiar, których uposażenia są dużo niższe. Dlatego problem ten zdecydowanie należy rozwiązać.

Przypomnijmy, że V kadencja Sejmu, w trakcie której PiS-owi problemu nie udało się rozwiązać, trwała od 19. października 2005 do 4. listopada 2007, czyli tylko ponad 2 lata. W czasie jej trwania udało się uchwalić nawet becikowe i mundurki!

  1. 33 odpowiedzi na “Deubekizacja”

  2. Drogi panie patrioto Cymański (a także droga redakcjo), poprawna forma to “deZubekizacja”.

    zewsząd i znikąd dnia 5 lipca 2008 | zablokuj

  3. zapluty karzel reakcji dnia 6 lipca 2008 | zablokuj

  4. nie wprowadził tego Cymański z kolesiami bo trzeba byłoby kilku swoim odebrac ( wiec reszta sie załapała na nieodbieranie )
    a ponadto uważam że ktoś w końcu dał tym ubekom przywileje i to jego trzeba rypnąć a nie biorców. sam bym wziął gdyby mi dali

    jerzy dnia 6 lipca 2008 | zablokuj

  5. Cymański przypomina mi posłankę PiS Nelly Rokitę. Może trochę wyraźniej mówi, ale tak jak ona jest wybitnie malowniczą postacią całkiem bez sensu.

    Berg dnia 6 lipca 2008 | zablokuj

  6. Jest to bardzo niebezpieczny precedens ponieważ zakłada, iż prawo może działać wstecz. Po drugie czy na tym się skończy!? Bo dziś odbieranie świadczeń emerytalnych byłym funkcjonariuszom SB, jutro – ktoś wpadnie na pomysł – by odebrać świadczenia byłym milicjantom, potem wojskowym, następnie członkom PZPR, dyrektorom szkół, itp., itp… W końcu wszyscy w taki czy inny sposób służyli tamtemu państwu. W końcu ktoś idąc dalej – po pełnej ocenie szkód jakie wyrządzili Polsce członkowie PiS-u – im też zabierze wszystkie świadczenia. Może okaże się, iż tylko bliźniaczy duet i jego wierni przydupasy zasługują na jakąś emeryturę!!!!

    andre dnia 6 lipca 2008 | zablokuj

  7. Cymański powiedział kiedyś gdy głosował w sprawie ratyfikacji traktatu lizbońskiego, iż mamusia, której się pytał jak głosować, powiedziała mu: “Tadziu! nie zdradzaj Polski!”. Szkoda, iż nie spytał się mamusi: jakiej Polski?! Pewnie chodziło (w domyśle) o sekciarską wizję o. Rydzyka! No, ale panie Cymański – przecież pan jest posłem na sejm a nie kościelnym o. dyrektora! Teraz zabrał się pan za zabieranie świadczeń! Zachodzi pytanie z czyjego upoważnienia, chyba nie PiS-u!? Bo przecież mieliście ponad dwa lata na realizację tego odbierania. A teraz zabieracie głos w sprawie własnych zaniechań – i chcecie by to zrobiła PO. To jest właśnie miara waszej hipokryzji!!!!

    andre dnia 6 lipca 2008 | zablokuj

  8. a propos zmiany wizerunku Lecha Kaczyńskiego na zblizony do Vaclava Klaussa, jeden z komentarzy brzmiał następująco:

    “Fakt negatywnego podejścia naszego społęczeństwa do prezydeta
    to wypadkowa dwóch wektorów: Po pierwsze chamstwo naszego społeczeństwa idące w parze z bezmyślnością
    i po drugie, to fakt, że nie mamy polskiej prasy tylko
    polskojęzyczną, która pozwala sobie na obrażania głowy państwa, w taki sposób w jaki nie było by dopuszczalne
    w innym kraju. Brak reakcji ze strony prokuratury, która nie spełnia swego zadania, a która, jak się okazuje, jest mecenasem przestępców zamiast ścigać ludzi, którzy popisują się wulgarnością w stosunku do głowy państwa. Aktualny rząd, również bezkarnie pozwala sobie na impertynencje w stosunku do prezydenta. W normalnym kraju taki Palikot miałby siedzibę zapewnioną na kilka lat, wraz z wiktem na koszt państwa w miejscu odosobnienia. Premier, jeśli nawet był kiedyś kolegą a obecną głową państwa i mimo, że dziś go nie stara się lubić, nigdy nie powinien sobie pozwalać na ta poufałe zwroty, jak on to robi. Nie ma, dla niego, Lecha Kaczyńskiego, dla niego jest prezydent Kaczyński, ale dla kogoś kto, w niedalekiej młodości, był ćpunem i wychowywał się na brudnym podwórku, kultura zachowania się musi być czymś obcym. ten człowiek zapomina, że premierem to zastał w wyniku samozwańczej decyzji szefa partii wygrywającej wybory, a znienawidzony przez niego prezydent został wybrany w głosowaniu narodowym. ”

    Typowy pisowski nawiedzony, który pobrał instrukcję w jaki sposób ma myśleć od Jarusia

    Wesoły Romek dnia 6 lipca 2008 | zablokuj

  9. Prędzej UBeki poumierają niż zaniżymy im emerytury.

    Phaet dnia 6 lipca 2008 | zablokuj

  10. Andre ma rację. Główna idea PiS-u to rewanżyzm, który nazywają sprawiedliwością społeczną. Zwykła demagogia adresowana do osób, które uważają się za ofiary systemu. Albo układu. Układu którego nigdy PiS nie zdefiniuje, bo cała ich działalność oparta jest o niedopowiedzenia, insynuacje i domysły. Jasna definicja (jeśli w ogóle możliwa) musiałaby spowodować konkretną reakcję w Sejmie albo w prokuraturze, a to zakończyłoby sprawę i PiS jednocześnie. Lepiej rzucać puste hasła i nic konkretnego nie robić. A winę zrzucać na PO.

    Berg dnia 6 lipca 2008 | zablokuj

  11. Odpowiedź dla “andre”: Przecież nie chodzi o odbieranie emerytur w ogóle, tylko o pozbawienie PRZYWILEJÓW emerytalnych. Nic nie powinno stać na przeszkodzie, aby ludzie którzy pracowali w PRL’u dostawali emerytury. Rzecz jedynie w tym. aby “kanalie” nie korzystały ze specjalnych dodatków, tylko za to, że były kanaliami !!! Ot co !;)

    Janek W. dnia 6 lipca 2008 | zablokuj

  12. “Sprawiedliwość społeczna zderzona tu zostaje z normami prawnymi.” – mówi Cymański. Zachodzi pytanie czym są owe normy prawne w PiSiOR-owym zrozumieniu jeżeli zderzają się z tzw. “sprawiedliwością społeczną”. Teorię sprawiedliwości społecznej stworzył Marks a wcielił w życie Lenin, Stalin a w Polsce Bierut i Gomułka. Najdalej rozwinął ową “sprawiedliwość” Mao Tse Tung, który powiedział, iż sprawiedliwość społeczna powstaje u wylotu lufy karabinu a wszelkie problemy zostają usunięte wraz z człowiekiem, który je stwarza! Ku takiemu rozwiązaniu PiS zmierzał przez dwa lata swoich rządów, a były minister Ziobro rzucał bezpodstawne oskarżenia i pomówienia. A te słynne narady u Jarusia Jadowitego, gdzie deliberowano kogo skuć a kogo nie skuwać w kajdanki. Oto wasza “sprawiedliwość społeczna”, która doprowadziła do śmierci Barbary Blidy i oplucia Lecha Wałęsy. Ta sprzeczna z normami prawnymi “sprawiedliwość” ma jakąś dziwnie podobną do “dwóch kartofli” gębę!!!!

    andre dnia 6 lipca 2008 | zablokuj

  13. @Phaet
    SBeki, UBeki, PZPRowcy i wszyscy co maja coś z “komuną” wspólnego (mogli jej “służyć”) poumierają, a w tym kraju i tak wszystko będzie się zwalać na nich (albo na ich dzieci), całą naszą nieudolność w rządzeniu naszym krajem. To jest problem Polaków, że stale szukają winnych, a nie widzą swoich win.

    Xerxes dnia 6 lipca 2008 | zablokuj

  14. Pisjaniści w ogóle nie chcieli dezubekiwacji. Oni stosowali podobne metody.

    M dnia 6 lipca 2008 | zablokuj

  15. Mściwość karłów jest dewizą
    oni wszystkich nienawidzą
    silnych w tyłek wręcz całują
    słabszych gnębią i szkalują
    najważniejsza dla nich władza
    wrogiem każdy kto przeszkadza
    w panoszeniu się miernotom
    chcą go zniszczyć wdeptać w błoto
    w tym zaś jest największe draństwo
    iż te karły niszczą państwo
    ośmieszają nas na świecie
    kim są te karły? chyba wiecie!!!!

    andre dnia 6 lipca 2008 | zablokuj

  16. andre – wystarczy wyciąć z ostatniego wersu “są” i już będzie równy rytm. Przyznam, że wierszowane ujęcia problemów Wolski (ot, sporo tego na różnych forach) zwykle mnie bardzo drażnią, ale ten nie jest zły.

    zewsząd i znikąd dnia 7 lipca 2008 | zablokuj

  17. @zewsząd i znikąd
    Dzięki! też to zauważyłem ale już było to na stronie. Pozdrawiam! I przesyłam nowe bazgroły:
    Sukces to był niebywały
    ale muchy go obsrały
    Jarcia w nosie miał te muchy
    tak donoszą nam podsłuchy
    trzeba sukces tak utrwalić
    by go nie mógł Tusk obalić
    jak rzekł Jarcia tak zrobili
    prawie traktat obalili
    w końcu jest ratyfikacja
    ale też kompromitacja
    Jarcia znów cyrkowym trickiem
    zrobił Lecha irlandczykiem
    ten dla dobra swej krainy
    już nie złoży podpisiny
    i tak trwa ta awantura
    tylko ruski krzyczą – hura!
    bo ten spektakl to odsłania
    iż najwięcej zyskał Wania!!!

    andre dnia 7 lipca 2008 | zablokuj

  18. Gupi, Gupi wiersz :)

    Maly z malym, krótkie nogi,
    krótkie lapki,wzrok zlowrogi.

    Jeden gorszy od drugiego
    brak znajomych, brak kolegów

    Wrogow wszedzie upatruja,
    w ciemnych katach ciagle knuja.

    Patryjoci z bozej laski,
    jeden glupi, drugi hamski.

    Boze drogi, wez ich sobie,
    tu potrzebni jak gnój w rowie.

    Michal dnia 7 lipca 2008 | zablokuj

  19. Dwa karzełki z Ciemnogrodu
    narobiły w kraju smrodu,

    Jaruś Wredniak woła Lecha:
    Bracie,nasza partia to ma pecha!

    Nasze piękne rządy były
    Tylko prawie kraj zniszczyły,

    PiS miał przecież plan wspaniały
    tylko naród niedojrzały…

    Oleczek dnia 7 lipca 2008 | zablokuj

  20. @Janek W.
    Piszesz o tym, iż nikt nie chce odbierać emerytur ludziom, którzy pracowali w PRL. Idzie tylko o odebranie przywilejów czyli tzw. dodatków “kanaliom”. Zawsze uważałem, iż należy ukarać przestępców jeżeli niezawisły sąd udowodni im popełnienie czynów przestępczych czyli inaczej mówiąc naruszenie obowiązującego wówczas prawa. Ale zaliczanie całej grupy zawodowej do tzw. “kanalii” nawet jeżeli są to byli funkcjonariusze SB i poddawanie ich zbiorowej represji nie mieści się w pojęciach obowiązującego systemu prawnego. Widzi ten problem nawet Cymański, gdy tłumaczy dlaczego PiS tego nie zrobił. Ja to nazywam niebezpiecznym precedensem bo na jakiej grupie zawodowej skończą się “kanalie” – przecież nauczyciele uczyli zafałszowanej historii a byli też tzw. “księża patrioci”. Nie wiem czy mam rację ale usiłuję tylko wytłumaczyć moje stanowisko!!!

    andre dnia 7 lipca 2008 | zablokuj

  21. Zgadzam się z andre. Myślę że podobnie można mówić o tzw. Tajnych współpracownikach. Wiadomo że byli wśród nich ludzie zaszczuci i tacy, którym grożono a także tacy, którzy robili to z własnego wyboru. Wtedy donoszenie nie było czynem karalnym, mimo tego że wielu ludzi na tym ucierpiało. Dziwi mnie to że tak strasznie się uwzięli na TW a nic nie robią z funkcjonariuszami, którzy przecież dokonywali tych strasznych czynów… Myślę ponadto że dzisiaj pewne środowiska starają się zakłamać rzeczywistość i przedstawić wszystkich TW jako takich jak Maleszka. Świat nie jest czarno biały.

    caleeb dnia 7 lipca 2008 | zablokuj

  22. A może skończyć gadanie o przeszłości i zrobić coś dla przyszłych pokoleń? Byłoby super :)

    roza dnia 7 lipca 2008 | zablokuj

  23. Ja to sobie mysle tak…
    a) Zakaz urzedowania dla wszystkich powyzej 40-45 roku zycia – oszczedzi to walki z przeszloscia.
    b) Zakaz urzedowania bez stopnia doktoratu lub 5 letniego stazu na stanowisku glownego
    managera sporej firmy/dyrektora
    c) Pensja zalezna od obrotow panstwa
    d) Przydzial ministerstwa w zaleznosci od profilu wyksztalcenia/doswiadczenia

    Michal dnia 8 lipca 2008 | zablokuj

  24. @Michał
    Czyżby zbiorowa eksterminacja 40-sto latków? Przeżyłam komunę, mam wyższe wykształcenie, własną firmę, wychowałam i dobrze wykształciłam swoje dzieci. Naprawdę niczego nie żałuję. Pragnę tylko godnie żyć i korzystać z efektów mojej pracy.
    Nigdy nie przypuszcałam, że spotkam się z taką propozycją.
    Pozostałe OK. Pierwsza nie do zaakceptowania!!!

    roza dnia 8 lipca 2008 | zablokuj

  25. pierwsza czesc jest gwarantem braku ludzi walczacych z przeszloscia. Nie kwestionuje tego jak zyjesz i jak zylas. Nie wszyscy >40 sa tacy jak wiekszosc naszych sejmo-nierobow i pieniaczy.
    Ja tylko chce by rzadz zajal sie poprawa zycia i wizerunku na swiecie a nie marnowal pieniadze podatnikow bawiac sie w sady/komisje i gwiazdy estrady.

    Michal dnia 9 lipca 2008 | zablokuj

  26. Dlatego lustrację pora zostawić historykom, a nie histerykom. Zresztą w sejmie nikomu się nie chce pracować. Zawsze znajdą coś istotniejszego np. ściągawki dla partyjek przygotowywane przez “piarowców”…
    Głupi ludzie, zajmują się głupimi sprawami.
    Tak więc, to nie rocznik posłów jest ważny, ale bardzo dobre wykształcenie, potwierdzone odpowiednim stażem pracy.

    roza dnia 9 lipca 2008 | zablokuj

  27. niestety, w sejmie sporo jest swietnie wyksztalconych ludzi z tytulami, lub nie wyksztalconych z tytulami – np brat mniejszy doktor prawa…
    Dlatego ciagle sie upieram przy

    michał dnia 10 lipca 2008 | zablokuj

  28. Dlatego ciagle sie upieram przy mniej niz 40… bo? Bo im sie jeszcze chce i do emerytury daleko

    michał dnia 10 lipca 2008 | zablokuj

  29. problem dekomunizacji jest prostym rozwiązaniem , o ile chodzi o zakaz pełnienia określonych stanowisk i usunięcie symboli PRL. natomiast obniżenie emerytur już nie , bo czym są tzw. nienależne przywileje ? zostały przyznane zgodnie z wówczas obowiązującym prawem. w odniesieniu do UB i Informacji Wojskowej , tj. do 1956 roku można uznać , ze służby te byly sowieckie i nie liczyć tego okresu do wysługi emerytalnej. ale już póżniej zaczynają się schody. można też przyjąć , że SB nie chodziła w mundurach i pozbawić esbeków wszystkich “mundurowych” dodatków , obniży im to świadczenia o ponad połowę. ale już WSW była tylko korpusem w całym MON , i tu się nie da nic zrobić. po 1989 roku w ogóle tym , którzy pozostali w służbach , niektórzy do dziś , nie będzie można bez naruszenia obecnie już obowiązujących uregulowań zabrać części przysługujących świadczeń. o tym wszystkim PiS doskonale wie , więc poza obiecywaniem norodowi tzw. sprawiedliwości dziejowej , sam ustawy nie wdrożył . teraz temat wrócił w jedynym celu – postawić Tuska pod ścianą przed wyborami prezydenckimi i zrobić z niego obrońcę ubeków. chyba PO się daje na to nabierać , bo ambicje Tuska biorą górę nad realną oceną sytuacji , wię jesienią czeka nas powtórka z rozrywki w sejmie.

    wolny dnia 10 lipca 2008 | zablokuj

  30. To może trochę inaczej. Do parlamentu i rządu tylko za własne pieniądze i na własne utrzymanie. Zamiast doić Polskę, pora zacząć ją karmić. Trzeba zaprzestać dofinansowywania partii politycznych. Mające poparcie, same się sfinansują.
    Chcący rządzić, powinni wykazać się efektami, a te najczęściej idą w parze z kapitałem. Ktoś, kto dobrze zarabia, najczęściej jest dobrym menagerem, ma odpowiednie wykształcenie i pomysły na lepszą przyszłość. Potrafi zarządzać i egzekwować. Tego nam w kraju potrzeba, jak powietrza. Nieudaczników i chciejców ćwiczymy przez ponad ćwierćwiecze i ciągle wysłuchujemy, że winni są CZERWONI…

    roza dnia 14 lipca 2008 | zablokuj

  31. WR – komentarz do wklejonego komentarza: należy więc ścigać Ala Rydzone który nazwał miłościwie nam panującego Lecha K. oszustem i mężem czarownicy.

    wehehe dnia 16 lipca 2008 | zablokuj

  32. Podpisalas sie roza.
    Mowisz, ze wszystko co zle kladzie sie na karb (komunizmu).
    Ja chcialbym zadac Ci pytanie.
    Czy wiesz, ze w Polsce funkcionowalo okolo 4000 -
    legalnych funkcionariuszy KGB, i GRU sowieckieckich specgrup?? – i myslisz, ze Oni sie rozplyneli??,ze poprostu ksztalceni intensywnie przez wiele lat ,powiedzieli (przepraszamy)??
    Nastal “wolny rynek”-demokracjia i jak myslisz,-co bys zrobila bedac jadna z nich- wybitny wachowiec w kierunku stymulowania mediami,lob naprzeklad,w obserwacji i kwalifikacji osobowosci przydatnych do decydujacych posuniec w kraju pozostanie bez (OPIEKI)??– i tu nie chodzi o odwet,lecz o przetracenie kregoslupa sil ,kture sa jeszcze potega i uniemozliwiaja dochodzenia naszego narodu do prawdziwej wolnosci i demokracji

    Michal dnia 26 lipca 2008 | zablokuj

  33. @Michal, to troszkę nie tak…
    niestety nie można do sprawy podchodzić ani zbyt delikatnie ani zbyt brutalnie. Ja, podobnie jak @roza, jestem już kawałek czasu po 40 ;-) podobnie jak i ona po studiach (PW). co jak co, ale usuwając z kadry politycznej ludzi po 40-tce usuwałbyś najlepiej wykształconych ludzi w Polsce.
    np. na Politechnice, oprócz gruntownego wykształcenia technicznego, profesorowie starej daty dbali o całościowy “image” kształconych studentów. wyobraź sobie, że prace egzaminacyjne, nawet jeśli były całkowicie poprawne merytorycznie, były oceniane jako niedostateczne, jeśli student popełnił jakiś błąd ortograficzny. profesorowie mawiali na ten temat: “tytuł inżyniera musi coś znaczyć”

    osobiście uważam, że rządy powinny być kontraktowe, powinni być zatrudniani specjaliści (ekonomiści, prawnicy, inżynierowie etc.) wszelkie systemy partyjne powodują powstawanie układów kolesiostwa itp.

    j

    sunset dnia 29 lipca 2008 | zablokuj

  34. Odebrać emerytury UB, SB, PZPR, WSI,Prokuratorom i Sędziom(1945-89)i służbą pokomunistycznym. Piszecie jednostronnie na tym portalu. Widać, że myślicie tak jak Wam dyktuje tuba obecnej propagandy.
    Jak można tworzyć ustawę przez ludzi niepewnych i mających zapaprane własne życiorysy. SB paląc matriały w 89r. robiła z nich uprzednio mikrofilmy. I co wydaje Wam się, że tam były bzdety. Nikt w tym okresie nie robił by sobie tyle zachodu, aby te materiały nic nie były warte. Cały chłam jest obecnie w IPN, aby kolesie mieli się czym pobawić. Wyciągają od czasu do czasu teczkę na niewygodnego im. Natomiast jak myślicie gdzie są poważne materiały na tych mikrofilmach. Napewno nie w Rosji jak to niektórzy bajdurzą. No to teraz już wiemy jak się mają obecni dobrać do SBecji jak ona na nich ma wszystkich haka.Ktoś tam opowiada dyrdymały ile to w Polsce mamy jeszcze szpionów rosyjskich. To ja się pytam za co obecnie bierze dzisiejszy Kondrwywiad wolnej Polski apanarze (oj niezłe niezłe) za rozruby w swerkach politycznych czy za szukanie szpiona. Czemu do tej pory ani raz na łamach prasy naszej sensacyjnej nie pochwalono się w tej materi osiągnięciami? Dziwne nie! Tylko niektórzy są stroniczy i nic nie mówią, że po roku 89 na terenie nie chronionym przez kondwywiad SB działało ponad 2ooo rezydentów obcych wywiadów naszych sąsiadów z zachodu i USA a w szczególności Państw NATO. I jak myślicie kogo oni wtedy werbowali? Może robotnika co strajkował, czy wynióśł puszkę lakieru z zakładu. Otóż nie w takim tyglu werbuje się polityków rokujących nadzieje na awans w przyszłości. No to teraz kolesie zagadka, kto dzisiaj jest szpionem i poktórej stronie siedzi. Może myślicie, że obecni nasi przyjaciele nam ufają i nie werbują naszych kolesi- no to po co mieli by wywiad. A jeśli tak to czy nasze służby obecnie kondrwywiadu, ochrony państwa i bóg wie co wiedzą kto jest agentem obcych wywiadów w tym kraju i na jakim stołku siedzi? Jakoś nasze sensacyjne media o tym milczą a takie są wścipskie i prosze ni8c nie wiedzą, albo nie chcą nic wiedzieć. A tak państwo zastanawialiście się, kto stoi za naszymi mediami. Aby kształtować świadomość rodaka. Spróbujcie i to rozeznać. Piszecie, kto w tym kraju powinien rządzić. Wymyślacie limity wieku i.t.p. Zwrócie uwagę, że od 1990r. nic ne zrobionono wtym kierunku. Sejm i Rząd to jedno. Do Rządu wybiera się ludzi z Sejmu. A Sejm jest organem ustawodawczym, rząd wykonawczym. A tu kapusta z grochem. I z tąd te same twarze, karuzela sie kręci stanowisk. Mało tego każda reforma od początku była chybiona np: administracji. Warszawa miała oddać władzę i pieniądze nowym utworzonym silnym województwą. I co się stało ano nic bo ktoby kazał samej warszawce się zreformować? Czyli nadal mamy zarządzanie centralistyczne jak za komuny. Szkolnictwo; reforma 6-klas SP, Gimnazjum i LO chyba poto aby płacić czesne od Gimnazjum bo ta reforma była chybiona. Służba zdrowia ; chcemy kapitalizmu całe społeczeństwo ale, chcemy jak za komuny mieć opiekę zdrowotną. Trzeba się decydować albo wiśta albo hetta. W budżecie wiecznia dziura. A ja się pytam czemu nie płacimy za szkoły, za lecznictwo a NFZ powinien refundować ubezpieczonym. A co to za twór KRUS? do kórego budżet dopłaca więcej jak do ZUS. Nie wierzysz sprawdz sam; wydatki budżetu na 2008. Zgodzę siem z Wami, że partie darmozjasdów nie powinny być finansowane z naszych podatków. Bo to jest dziwny układ ja nie popieram którąś partię ale w pewnym sęsie jest ona dotowana z moich środków. A tak wogóle to po 18-latach nasza demokracja jest ciężko chora. Kto ją uzdrowi jak lekarz jest ciężko chory?
    No cóż chyba znowu trzeba będzie wyjechać!
    Piszczie dużo ale myślcie logicznie i bezstronie. Czytajcie między wierszami to co wam wtłaczają na codzień. A wtedy zobaczycie zo to wszystko kupy się nie czyma!
    Pa!

    Kwiatek dnia 31 sierpnia 2008 | zablokuj

Sorry, comments for this entry are closed at this time.